Met kinderen naar Cambodja

In maart 2008 hebben wij zo’n drie weken met onze kinderen (2 & 4 jaar) door Cambodja en omgeving gereisd. We zijn erg enthousiast over dit land en zouden graag nog eens terugkomen. Als je geinteresseerd bent in ons reisverslag, of informatie en tips wilt lezen, dan ben je uiteraard van harte welkom op onze website. www.verrereizenmetkinderen.nl.

Warme groet,

Els

Hoi Els,

ik heb je bericht naar de reiservaringen verplaatst, want hier komt 'ie beter tot z’n recht. Leuke site! Ik heb het deel over Baca natuurlijk ook gelezen, maar ik kan gelukkig melden dat we er ook, vanuit Nederland, hard aan werken en dat een renovatie van het guesthouse binnenkort wordt doorgevoerd. De kamers zijn inmiddels weer schoon en netjes en daar let men nu ook weer goed op. Het zou jammer zijn voor de verdere projecten van Jan en zijn CDO als het hierdoor verloren zou gaan. Kijk ook maar eens op www.cambodia-dutch.org , nog in de steigers, maar wel al voor een groot deel klaar.

Beste Robert,
Bedankt voor je reactie en aanvulling. We hebben de extra info toegevoegd aan ons verslag over Baca villa (zie hier) en aan de hotelreview (zie hier).
Toen wij onze overnachtingen bij Baca Villa boekten ging het ons vooral om het guesthouse. We waren ons niet bewust van de ‘ondergeschikte’ rol die het (toen) speelde in het grote geheel van alle projecten. En als je met (kleine) kinderen reist, wordt service belangrijker dan wanneer je met alleen of met z’n tweeën reist.
Onze trip naar Phum Chhuck vinden we trouwens wel een grote aanrader. Erg leuk ook voor de kinderen, die alles helemaal geweldig vonden. De school, het huis met de waterpomp, de vriendelijke vrijwilligers, de kindjes er omheen, de rit met de jeep… Ze vonden het een stuk leuker dan het bezoek aan Angkor Wat.
Succes verder met het forum én je eigen reizen!
Groeten,
Els

Hoi Els,

bedankt voor je aanvulling. Het is allemaal wat veel geworden en als men een week geen toezicht kan houden krijg je dergelijke dingen. Langzaam begint alles beter te lopen, maar het blijft heel moeizaam om zoiets in Cambodja te realiseren. We hebben daarom ook veel taken, zoals bv de website, van Cambodja naar Nederland gehaald, om zo ginds de druk wat van de ketel te halen.

De trip naar Chhuk en het schooltje was voor ons ook een van de hoogtepunten in Cambodja. We vonden het echt prachtig :thumbsup:

Jullie ook veel succes met toekomstige reizen en misschien zien we jullie hier vaker met tips voor andere reizigers :wink:

Ik ben benieuwd naar ervaringen van reizen met wat grotere kinderen door Cambodja.
Volgend jaar zullen mijn kinderen 11, 12 en 16 jaar en ik een week de tijd hebben om zoveel mogelijk Cambodja op te doen.
Ik dacht zelf aan 3 dagen PP waar we de Russische markt the killing fields het museum en ook een halve dag kookcursus niet willen overslaan.
Verder 4 dagen Siem reap- Angkor wat etc.
Ook baca-villa trok mijn aandacht.
Tot nu toe heb ik vooral gekeken naar de trips cambodja van Greenwood en Thailandonline maar ik vraag me af of het goedkoper/ eenvoudig is om het zelf te ondernemen, ik zie erg op tegen veel geregel en moeilijk gedoe.
Stress is het laatste waarvoor ik op vakantie ga!
Ik sta open voor alle sugesties :slight_smile:

:chin:
Carica
Waarom zo veel doen in zo korte tijd willen je kinderen dat ook het is er prachtig ik zal zeker aan je kinderen vragen wat zij graag willen .
Groetjes Fransjes een Thailand- Cambodja liefhebber
:thailand::cambodia:

Hi Fransjes wij gaan een maand naar Azie waarvan 3 weken naar Thailand,
iedereen heeft z’n wensenlijstje ingevuld en daarmee hebben we een schtes van het programma al gemaakt vandaar maar 1 weekje naar Cambodja.
We kijken er heel erg naar uit :slight_smile:
Ik ben benieuwd hoe kinderen van hun leeftijd de reis ervaren hebben,
of er nog tips zijn en wat voor hun misschien nog meer leuk zou zijn.
Eventueel kunnen we weer wat switchen in het plan enz.
Dank je wel voor je reactie overigens,
als je nog leuke tentjes weet om te eten of bezienswaardigheden andere adviezen…
echt alles is welkom!

Groetjes Carica

Beste Carica,

Wij gaan volgend jaar ook met onze 2 kinderen een maand naar Thailand, waarvan ongeveer 1 of 1,5 week naar Cambodja. Wij willen ook naar Siem Reap en naar Phnom Penh. In Phnom Penh vonden we The Kabiki en het Billabong hotel kindvriendelijke hotels. Wij regelen het allemaal zelf, de tickets zijn al gekocht en de eerste 2 hotels vastgelegd. We nemen wel een mini laptop mee. In Siem Reap is misschien het Butterfly restaurant leuk www.butterflysofangkor.com , tussen 1500 vlinders en 500 tropische planten kun je heerlijk eten. Ook de schaduwpoppenshow in the Singing tree cafe www.singingtreecafe.com moet leuk zijn om met kinderen naartoe te gaan.

Groetjes, Diane

1 like

hallo,
mijn man mijn zoon van 9 en ikzelf zijn al enkele keren naar cambodia gereisd, ook wij regelen alles zelf het gaat heel gemakkelijk, 5jaar geleden toen we voor de eerste keer naar cambodia reisden, zag je nog niet veel families, toen ze onze zoon zagen kwamen ze naar ons toegelopen een wit kind vonden ze maar raar ,nu kennen ze ons al en zie je elk jaar meer families op vakantie komen, het is er ook veilig voor je kind, phnom phen is wel heel druk daar blijven we meestal maar twee dagen, de tempels in siam reap zijn prachtig. wij verblijven altijd in sihanoukville aan zee ,daar is veel leven maar toch vindt je daar rustige plekjes aan zee .en onze zoon ,genoeg vriendjes om heel de vakantie mee door te brengen. veel plezier daar en geniet van de rust van de mensen daar.