cambodja met kind

goede dag medereizigers,
In juli/augustus ga ik met mijn dochter(12jaar) 4 weken backpacken in Cambodja.
Start in Bangkok(3 dagen) daarna waarschijnlijk een vlucht naar PP(tijd winst)
met Air-Asia.
Plekken die ik tot nu toe wil zien:
3 dagen in PP killingfields, paleis,Tuol Sleng(S21) gevangenis
3 a 4 dagen SM voor de tempels
boottocht van SM naar Battambang
bamboetrein Battambang
Kratie voor de dolfijnen

Laatste 3/4 dagen lekker relaxen op Ko Chang of ander eiland.voor vertrek vanaf Bangkok naar Nedereland

Nog enkele vragen:
*Heeft iemand nog tips voor mooie bezienswaardigheden of things to do ook
voor kinderen?
*Hoe zit het met malaria slikken?(Iedereen is hier natuurlijk zelf
verantwoordelijk voor maar als je 4 weken rondtrekt moeten er toch veel
pilletjes geslikt worden,bijwerkingen!)
*Nog een ander leuk plekje om de laatste dagen te relaxen

Alvast bedankt voor jullie suggesties en antwoorden.

Gr Raymond

Ik ben geen arts dus ga je geen malaria advies geven. Zeker niet omdat ik geen idee heb hoe het zit met kinderen. Maar het lijkt mij belangrijker om je te beschermen tegen malaria dan om je druk te maken over verwaarloosbare bijwerkingen.
Ik slik altijd Malarone en heb nog geen bijwerking kunnen ontdekken. Maar dat is persoonlijk.

Er is in Cambodja zat te doen dat boeiend is voor kinderen. De killingfields en het museum kunnen wel eens heel heftig zijn voor je dochter!!! Of niet omdat het kinderen misschien nog niet zo raakt. De beelden in Tuol Sleng laten niets aan de verbeelding over dus misschien moet je even bedenken of je hier met je dochter heen wilt. (tekeningen van baby’s die tegen bomen kapot geslagen worden…)

In Siem Reap is een klein “museumpje” over landmijnen. Hier kunnen kinderen ze ook zoeken. Dat is wel leuk en interactief. Fietsen is daar ook leuk.
Wat is SM ??? je bedoelt Siem Reap, toch?
Boottocht naar Battambang moet je even goed over inlezen. Afhankelijk van het seizoen kan het verre van veilig zijn. Hoge snelheden op een meer dat bijna droog ligt geeft soms nare botsingen met zandbanken. Het is ook een behoorlijke zit, vol in de zon. Je kunt ook gewoon vanuit SR het meer bezoeken en een kort boottochtje doen en vervolgens de bus pakken naar Battambang.

Bedankt Rudi of Jeroen,
Neem je tips mee.
Ik lees jouw site al een paar jaar en haar daar veel tips en inspiratie uit.
Fijne vakantie in Nice en Monaco

Gr Raymond

Wat leuk om te horen dat je wel eens op mijn site komt!
Nice en Monaco gaan vast wel leuk worden! Net als jouw tripje naar Cambodja

Trouwens, spinnen eten doet het ook altijd goed bij tienermeisjes :slight_smile:

Hee “Fanmeere”,

Iedereen focust zich op malaria, daar kun je je dmv lange broek en iets met lange mouwen als prima op kleden, en op de onbedekte delen smeer je DEET. De mug steekt in de schemer en 's nachts. Slapen met airco of onder muskietennet. En bedenk ook dat je van een enkele steek geen malaria krijgt. Verstandig is het wel om een middel mee te nemen. Stel, je hebt de symptomen van malaria, dan kun je het middel meteen als medicijn gebruiken. De medicijnen in Cambodja zijn (niet allemaal) ongeschikt, maar je weet daar helaas niet wat je koopt. Malariamedicijnen worden daar een soort versneden.

Veel meer moet je je focussen op de tijgermug, die verspreidt knokkelkoorts, en steekt overdag, er is goed tegen te smeren, alleen vrijwel niemand doet dat. DEET dus ook weer.

Verder moet ik nog het prijsverschil tussen Ko Chang en Cambodja opmerken. Ik schat dat in op 50 procent. In SHV kost een nette kamer met douche en toilet zo’n 10 euro, en je kunt er absoluut lekker eten voor niet teveel. Dat gaat je op Ko Chang niet zo goed lukken.

Hans.

Hoi Hans2007

Bedankt voor je reactie.
Ben jij zelf ook in het oosten van Cambodja geweest?

Gr Raymond

Hee Raymond,

Ik was niet waar jij heen wilt, maar ik heb een voorkeur voor plaatsen
“waar niets gebeurt.” Svay Rieng en Takeo zijn voorbeelden daarvan.
Deze heb ik bezocht, Takeo ben ik later zelfs nog teruggeweest.

Mijn nieuwe favoriet (na afgelopen januari) is Kampot. Kep is ook heel leuk, het zijn geen plaatsen waar niets te doen is. kampot barst van de lekkere en betaalbare restaurants.

Wat ik nog vergeten was: Een “must-do’” voor je dochter is een bezoek aan een weeshuis. Dat klinkt zielig, maar als je eenmaal binnen bent, is dat wel anders. Neem iets voor ze mee, iets lekkers doet het altijd goed, en het ijs is gebroken.

Hans.

Hans.

Hoi Hans

Bedankt voor de tips.
Ja een weeshuis bezoeken is inderdaad een bezoek waard.
Ik heb dat 2jaar geleden in Vietnam ook met mijn dochter gedaan.zeker met zo’n klein blond meisje is het ijs al heel snel gebroken en wordt er een leuk contact gemaakt ondanks de taal barrière .

Gr. Raymond