cambodja met kind

goede dag medereizigers,
In juli/augustus ga ik met mijn dochter(12jaar) 4 weken backpacken in Cambodja.
Start in Bangkok(3 dagen) daarna waarschijnlijk een vlucht naar PP(tijd winst)
met Air-Asia.
Plekken die ik tot nu toe wil zien:
3 dagen in PP killingfields, paleis,Tuol Sleng(S21) gevangenis
3 a 4 dagen SM voor de tempels
boottocht van SM naar Battambang
bamboetrein Battambang
Kratie voor de dolfijnen

Laatste 3/4 dagen lekker relaxen op Ko Chang of ander eiland.voor vertrek vanaf Bangkok naar Nedereland

Nog enkele vragen:
*Heeft iemand nog tips voor mooie bezienswaardigheden of things to do ook
voor kinderen?
*Hoe zit het met malaria slikken?(Iedereen is hier natuurlijk zelf
verantwoordelijk voor maar als je 4 weken rondtrekt moeten er toch veel
pilletjes geslikt worden,bijwerkingen!)
*Nog een ander leuk plekje om de laatste dagen te relaxen

Alvast bedankt voor jullie suggesties en antwoorden.

Gr Raymond

Ik ben geen arts dus ga je geen malaria advies geven. Zeker niet omdat ik geen idee heb hoe het zit met kinderen. Maar het lijkt mij belangrijker om je te beschermen tegen malaria dan om je druk te maken over verwaarloosbare bijwerkingen.
Ik slik altijd Malarone en heb nog geen bijwerking kunnen ontdekken. Maar dat is persoonlijk.

Er is in Cambodja zat te doen dat boeiend is voor kinderen. De killingfields en het museum kunnen wel eens heel heftig zijn voor je dochter!!! Of niet omdat het kinderen misschien nog niet zo raakt. De beelden in Tuol Sleng laten niets aan de verbeelding over dus misschien moet je even bedenken of je hier met je dochter heen wilt. (tekeningen van baby’s die tegen bomen kapot geslagen worden…)

In Siem Reap is een klein “museumpje” over landmijnen. Hier kunnen kinderen ze ook zoeken. Dat is wel leuk en interactief. Fietsen is daar ook leuk.
Wat is SM ??? je bedoelt Siem Reap, toch?