Cambodja backpack

Hoi allemaal.

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren voor een reis naar Thailand en Cambodja.
Ik zal aanvliegen op Bangkok, om daar een week te verblijven. Eventueel dag excursies boeken ter plekke.
Vanaf dan de reis hervatten naar Cambodja, Siem-Reap.
Het stuk van Bangkok naar Siem-Reap per trein, of per pus afleggen. Ben er nog niet uit hoe ik dat precies ga doen.

Nou is mijn vraag, is het om als 18 jarige jongeman veilig hier alleen te gaan backpacken.

Mijn ouders zijn het niet helemaal met mijn plan eens. Omdat zij denken dat het gevaarlijk is. Ivm overval en roof, drugs in je koffer etc.

Hoop dat iemand me tips kan geven!
Max

Hoi Max,
Overal moet je natuurlijk oppassen maar Cambodja is zeker niet extra gevaarlijk, ik (vrouw) heb het er prima gehad en nooit ergens last van gehad.
In de grote steden moet je wat voorzichtiger zijn maar is dat hier niet ook zo?
Het Cambodja is een heerlijk land, geniet ervan en laat je niet weerhouden door angst.
Er zijn zoveel backpackers waar je contact mee kunt leggen als je er bent en ook de plaatselijke bevolking is erg vriendelijk.
Een hele fijne tijd.
Ps beloof je ouders dat je regelmatig zult watts app. kost immers niets en zij zijn gerust gesteld!
groetjes Henria

1 like

hoi max
ik herken je probleem. ik zelf ben in 2010 ook in cambodja e.o. geweest en was toen ook 18 jaar. mijn ouders waren eerst ook fel tegen, maar met een goede planning kon ik ze aardig gerust stellen. bovendien is het wel handig als ze een idee hebben waar je bent en dat je ze regelmatig mailt. Verder zijn er altijd gevaren, maar zo lang je niet in 7sloten gelijk loopt en weet waar je op moet letten valt het reuze mee. Als je je goed inleest in de gebeiden waar je heen wilt, moet je jezelf aardig kunnen redden. Drugs werd mij bv overal wel aangeboden, maar zolang je duidelijk maakt dat je totaal niets wil, zijn deze lui ook zo weer weg. Op internet zijn tal van forums waarop de beruchte scams worden besproken. Lees deze, en dan gaat het allemaal wel goed komen. Ik zelf ben enorm blij dat ik toen de stap durfde te zetten en het gewoon gedaan heb. Gewoon gaan en het beleven, succes.

Hee Max,

Stel je ouders gerust: Het enige dat je zeker gaat overkomen is dat je wordt “getild”, voor een halve euro tot soms wel 5 euro per keer. Dat hoort erbij. Je bent tenslotte een “rijke” westerling.

Gevaarlijk is het echter totaal NIET, overval en roof, het komt hoogst zelden voor. Minder dan in NL. Je inlaten met drugs is in elk ander land dan Nederland ZEER onverstandig, maar dat wist je waarschijnlijk al.

Ik ben niet bang dat er iets in mijn koffer wordt gestopt, maar al ben je dat wel, laat m insealen, op de luchthaven van Bangkok kan dat voor veel minder dan hier.

Hans.