18 jaar alleen cambodja?

Hoi allemaal,

heb even de backpack kenners en de Cambodja kenners nodig.
Ik orienteer me op een reis naar Cambodja. vanaf 11 juli tot 26 augustus.
Als eerste aanvliegen op Bangkok, en met de bus-train naar Siem-Reap.
Weet nog niet precies welk van de 2.
ik ben 18, en een jongen. Is het veilig om ALLEEN dit te doen?

Budhisten hebben geen kwaad in het bloed zitten.
Ik heb veel gelezen, veel vragen gesteld aan mensen.

Mijn ouders verklaren me als : gek.
Ik heb geen zin om op zon zuipende badplaats in Lloret de Mar te zitten. De wereld verkennen en de cultuur ondervinden.

ter plekke zullen genoeg mensen zijn die ook een reis maken door BKK en cambodja.
Is er iemand die me kan helpen hiermee, tips of iets anders, ik hoor het graag!

Hoi Max,
In Thailand en Cambodja kan je prima alleen rondreizen.
We zijn heel veel alleengaanden tegengekomen.
Met een beetje gezond verstand is het ook redelijk veilig.
Maar… 18 jaar en alleen, vind ik nog wel wat jong, weet niet hoeveel reiservaring je hebt.
Realiseer je wel dat je overal alleen voor staat, ook bij eventuele problemen.
En je je ervaringen ook niet echt kunt delen.
Is er toch niet iemand in je omgeving die je kunt overtuigen dat Lloret het ook niet is? En dat 1 maand Cambodja waarschijnlijk niet duurder is als 1 week zuipen in Lloret. Tenzij je het daar ook op een zuipen zet. Drank is tot verhouding eten redelijk duur.
Verder zijn het geweldige leuke en interessante landen.
Zeker een bezoek waard.
groetjes José

:dag:

hallo Max,
wij zijn net terug van een reis Cambodja/Laos. we hebben veel jongelui ontmoet zowel jongens als meisjes die alleen reisden. als je in guesthouses overnacht zul je zien dat je zo aansluiting hebt en bepaalde stukken met anderen kunt reizen.
veel plezier, het is de moeite waard.

zowel in Thailand als Cambodja kun je prima alleen reizen.
Ja, je bent jong, maar wanneer je gewoon je gezond verstand gebruikt moet dat geen probleem zijn. Je zult onderweg veel andere reizigers ontmoeten waar je je bij aan kunt sluiten.
Lees je van te voren goed in over de landen.

(mijn ouders verklaarden me ook voor gek bij mijn eerste reis. Oplossing: moeder meegenomen, daarna nooit meer een verkeerd woord over backpacken gesproken, ze is daarna zelfs nog een paar keer alleen geweest!)

Ga gewoon en geniet ervan!

Begin met BKK ofzo en zie vandaar of je verder geraakt, in Thailand is meer dan genoeg voor 6 weken. Voordeel in BKK is ook het openbaar vervoer metro en skytrain dus beetje zelfde zoals naar Parijs gewoon opstappen en afstappen. Verder weten we natuurlijk niet of je al veel gereisd hebt. En leeftijd is natuurlijk relatief. Beter 18 en verstandig dan 60 en onbezonnen.