Cambodja niet veilig?

Hallo, in maart gaan wij 2 meiden door Cambodja reizen en nu heeft mijn reisgenootje van iemand gehoord dat Cambodja niet veilig is om als toerist doorheen te reizen! Ik vind dit heel raar omdat ik alleen maar goeie verhalen overal zie. Is er misschien iets gebeurt of aan de hand in bepaalde plaatsen?

Alvast bedankt voor jullie reactie

:dag:

Hi Farfarella,

is de persoon zelf ook in Cambodja geweest?

Wij zijn afgelopen september in Cambodja geweest en vonden het helemaal niet onveilig, want zelden zo’n vriendelijk land bezocht. We vonden Phnom Penh zelfs een zeer aangename stad, net een groot dorp zeg maar :wink: Natuurlijk zijn overal ter wereld mindere buurten in de steden, dus ook in Cambodja. Gezond verstand gebruiken en alles komt goed.

Hi Farfarella,

Ik ben vorig jaar als vrouw alleen met m’n twee tienerzonen in Phnom Penh en Siem Reap geweest. Ik heb/we hebben ons geen moment onveilig gevoeld! Zelden zo thuis geweest in den vreemde.
Overdag hadden we voor het bezoeken wel een privégids (via internet geregeld; als je adressen wil dan zeg het maar). Maar ook 's avonds niets raars meegemaakt.
Dus wat Phnom Penh en Siem Reap betreft hoef je je zeker geen zorgen te maken. Daar buiten heb ik geen ervaring…

Ik heb me geen moment onveilig gevoeld!

Het enige dat je kunt bedenken is dat er bepaalde gebieden zijn , waar nog mijnen liggen.

Vooral de gebieden rond Pailin schijnen nog zwaar bemijnd te zijn. Maak je niet ongerust,

maar ga ook niet van de weg af in een onbewoond gebied om even achter een boom te

plassen ! Als er een platgetreden pad is, is het dus altijd veilig. In Phnom Penh zijn er bepaalde

buurten, waar dronken Khmers 's avonds of 's nachts nog weleens een geweer leegschieten.

De wijk Tuol Kork is vrij berucht hierom.

In doorsnee zijn Cambodjanen ongelooflijk vriendelijke mensen, die je komst buitengewoon op

prijs stellen. Dat merk je als je gewoon een willekeurig straatje inloopt.

Hans.

Heel erg bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er gewoon lekker heen, vond het al een beetje een raar verhaal
vooral omdat ik alleen maar postieve dingen over Cambodja altijd lees.

Groetjes Twei

Goed punt, ik vertrek over vier weken naar Thailand en wil na een trip naar Vietnam dus ook naar Cambodja. Naar Phnom Penh en dan met de trein naar Siem Reap en natuurlijk de Angkor. Ik hoor de laatste tijd ook steeds vaker dat je er uit moet kijken, vooral een alleen-reizende chick van 22 jaar zoals ik.

Voor de mensen die er zijn geweest, is het slim(nodig) om een mede reiziger te regelen?

Ik ben helaas net terug uit Cambodja en ook geen chick van 22 maar ik me nergens maar dan ook absoluut nergens onveilig gevoeld; ook niet gehoord van mede reizigers. Als je de Europese steden gewend bent en normale voorzorgsmaatregelen in acht neemt, is er niets aan de hand.

Overigens er bestaat geen trein van PP naar SR; Cambodjaans treinverkeer is er hoegenaamd niet en geen optie. Beste optie is de bus. Check internet voor plenty diensten en frequent.

Peter Maat

Hoi,

Wij zijn net terug van een reis naar cambodja, en ook ik heb me er geen moment onveilig gevoeld (en nou ben ik ook wel iemand die zich laat opjutten door indianenverhalen). In Pnom Phen was er wel een steegje waar ik aanvankelijk niet echt op m’n gemak was, maar wat achteraf perfect veilig bleek te zijn. Er liepen enkel nogal aangeschoten figuren rond die ons voortdurend de gekste poedertjes liepen aan te prijzen. We moesten echter elke dag door dit straatje, aangezien onze guesthouse aan het einde ervan lag. (een aanrader trouwens als je niet op luxe uit bent, maar wel op een zalig relaxte omgeving temidden van de stad: lazy fish guesthouse, voor minder dan 4 dollar! voor een kamer van twee personen aan het meer!)
Maar achteraf bezien was er echt niets om je zorgen om te maken, iedereen is er vriendelijk en behulpzaam!

Veel plezier! Nathalie

Cambodja is niet onveilig. Je moet het natuurlijk ook niet opzoeken gevaar ik denk dat het je in Amsterdam ook wel wat kan gebeuren. Cambodja is een prima land om door heen te reizen en zeer goed te doen.

gr van Moira

Hallo Beatrijs,

Wij zijn een stel van rond de veertig en wij zijn van plan om op de bonnefooi naar Cambodja te gaan voor 14 dagen.
Heb je tips en adressen voor gidsen.

Alvast bedankt

Ben