**Is Cambodja een veilig land om alleen naar toe te reizen?
Stem hierboven in de peiling en licht je antwoord eventueel hieronder toe.
gegroet:georgessiam **
:chin:Als je op de normale routes begeefd is er niks aan de hand en in de nacht niet teveel alleen op pad gaan er zijn gebieden waar bendes het voor het zeggen hebben.
![]()
![]()
Als inwoner van Phnom Penh nu voor 1,5 jaar kan ik je vertellen dat het veilig is.
geloof niet al die wild west verhalen die je hoort.
Ik loop snachts door de hele stad heen in me eentje en er is nog nooit wat geks gebeurd.
Je moet gewoon net zo oppassen als dat je in elke grote stad moet doen in NL.
overal heb je gekken rondlopen.
Jammer dat niet iedereen zijn antwoord motiveert.
Omdat ik hier in juni voor het eerst heen ga heeft dit nu natuurlijk mijn interesse.
Zelf ben ik nog maar één keer in Cambodja geweest,en ik voelde me zeker niet onveilig ,maar dat wil niet zeggen dat je niet steeds op je hoede moet zijn en blijven. Want pick-pockets zijn in alle grote steden wel terug te vinden en af en toe wordt er wel eens een toerist overvallen(dit dikwijls door eigen schuld,dronkenschap etc…)
Cambodia veilig? Ja.
Alleen je gezond verstand gebruiken. Zoals in alle grootsteden in de hele wereld. Ik kan me moeilijk een vrederigere plek inbeelden als Siem Reap, natuurlijk zijn er in Phnom Penn die opdringerige TukTukkers.
Zelf meegemaakt, wandelend door PP
“Mista, Mista? Going somewhere mista”
“Yes, on foot”
“Mista mista, want something, mista?”
“Wha?”
“Dope mista?? Weed, Heroin, coke, mista? Opium mista?”
“What?? Hell no, get lost…”
“Mista mista, lady boom-boom, mista?”
“What the f… No No”
“Boy boom-boom mista?”
“Hell, No, no, sod off”
“lady-boy boom-boom?”
“Deuh, No, no”
-dan kwam hij met zijn tuktuk iets korterbij rijden-
“mista, really young girl boom-boom??”
“What??? No, No, No, fuck of…”
“Mista, anything, mista?”
-ik stop met wandelen en denk na-
“Yeah, I want a rifle”
“??”
“A gun, with rounds, to shoot”
“??”
-tuktukker denkt na-
“Mista, AK 4-7 OK? Mista?”
Geen twijfel, op PP’s straten kan je 's nachts alles krijgen, aan jouw de keuze.
Ik heb er zelfs geen kater gehad.
Cambodia is veilig, blijf alleen op de betreden paden -letterlijk- er ligt in de velden nog aardig wat onontploft tuig uit de burgeroorlog.