Wie kan er een opzetje van een maand rondreizen in Thailand geven? En wie weet een gave plek om 31 december oud en nieuw te vieren in Bangkok?
Belangrijke info:
-We willen 27 december 2011 weg en rond 25 januari 2012 terug
-We zijn een stel van rond de 28 jaar
-Eerste X Azië
-Accommodaties hoeven niet luxe te zijn (behalve de eerste dagen Bangkok, want het is namelijk onze huwelijksreis dus dat mag wel heel vet zijn!)
-De reis hoeft niet helemaal back to basic te zijn, als de accommodaties maar redelijk schoon zijn.
-We houden er vooral van om iets meer tussen locals te zitten dan tussen de massa toeristen.
-We houden van stedentrips, maar willen ook op bountystrandjes liggen.
Nou hier kunnen de echte Thailand kenners vast wel iets mee. Ondertussen ga ik dit forum afstruinen naar mensen met ongeveer dezelfde vragen :chin:
Ik weet niet of jullie voor hotel-luxe willen gaan tijdens de eerste dagen Bkk, of eerder voor Guesthouse-luxe. Moest je eerder voor dat laatste gaan kan ik je de penthouse in het Shanti Lodge aanbevelen. Ik was daar vorig jaar met m’n vriendin en heb de honeymoon-package genomen: Je zit op het dak vd penthouse in een heel gezellige thaise wijk, vlak bij het centrum, Omringd door bloemen en planten. Zeer mooie verzorgde kamer en douche buiten in de tuin (geloof me, in Thailand is dat heeeel leuk!)
Elke morgen een mand vers fruit en ontbijt in je privé-daktuin, Fles champagne, privé-boottochtje door de klongs van Bkk, Thaise massage voor twee personen door twee meisjes van de guesthouse. (was trouwens de beste massage die we in Thailand kregen.
Met luxe bedoel ik gewoon dat het die eerste dagen inclusief oud en nieuw wat meer mag kosten hoor.
Voor de rest vinden we los van de info die ik al schreef het ook echt nog wel leuk om met de voetjes in het witte zand te staan bij een hippe strandtent/club, maar het lijkt ons ook schitterend om de jungle even in te gaan en in zo’n nachttrein te slapen/zitten. Kortom, van alles vinden we leuk, als het maar niet te veel backpacken is en in goedkope vieze hostels gaan we echt niet zitten, maar basic is vaak prima hoor.
Check gerust de andere fotoreeksen op m’n profiel eens. Wij hebben de eerste week in Bkk doorgebracht, daarna de nachttrein op naar Chiang Mai (inderdaad een heel avontuur-echt tof!), dan verder naar het noorden (Chiang Rai). Hier kan je gemakkelijk jungle-tours doen.
Daarna zakten wij af naar het eiland Koh Phangan: fantastisch eilandje in het zuiden waar je zowel rust en natuur en feesten en feestjes op 't strand… Misschien een aantal ideetjes
btw, door naar de site vd shanti te surfen kon ik het niet laten… Ik heb de penthouse weer geboekt voor drie dagen, begin september! lol2
Haha, dat meen je niet? En weet je vrouw dat ook al? HAHA.
Die tips die je geeft heb ik wel wat aan. Dat is inderdaad wat we zoeken. Romantische plekjes, maar niet heel de tijd. Mag ook best af en toe een leuke hippe tent zijn waar we tussen de toeristen kunnen borrelen.
Misschien een slechte vergelijking, maar bijv. op Curacao vind ik Mambo beach ook zo af en toe heerlijk. Met je slippers en je wijntje tussen de mooie types staan, maar ook niet elke dag die massa toerisme. Snappie?
Ach, m’n vriendin had al subtiel zitten hinten dat ze toch weer even in de penthouse wou gaan zitten…:teeth:
En qua prijs moet je het niet laten. Daarna gaan we wel weer wat meer basic. De laatste dagen in Bkk verhuizen we naar een gewone double met airco, die kost rond de 800 bht.
Daarna weer (net als jullie) basic maar schoon.
Wij hebben een maand rondgetoerd. Boot naar Phangan moet je niet op voorhand reserveren. Je moet wel eerst in het zuiden geraken. Vlak bij Surat Thani is er een ferrydienst die vertrekt vanuit Don Sak. Je kan vanuit Bkk bij verschillende reisbureautjes ook een combi-ticket boeken voor bus+boot. Dit hebben wij gedaan, maar de bus vonden wij niet echt tof. Volgende keer nemen we zelf de nachttrein naar het zuiden, daarna gewoon de ferry op.
Ik zit eigenlijk met hetzelfde. Ik ben alleen, 28 en ook 31 december 2011 in de buurt van Bangkok. Ik hoorde dat Koh San Road leuk was, maar verder weet ik het echt niet. Misschien wel leuk om met wat mensen die daar zijn af te spreken.
In Bangkok is er normaal gesproken een grote bijeenkomst van feest vierders op het plein voor Central World Plaza met een officiel count down naar het nieuwe jaar. Verder zijn er op zeer veel andere plaatsen vieringen van dit event.