Tips voor Thailand?

Hallo,

Mijn vriend en ik vliegen 30 december naar Bangkok.

Mijn eerste vraag is dan ook:
Waar in Bkk is het echt TE gek om oud en nieuw te vieren.

En mijn vriend is niet zo van het backpacken dus vond het al heel wat dat hij mee wilde gaan. Heeft er verder nog iemand tips voor ons? Welke stranden/accommodaties raad jij aan?

:chin:

Thais nieuwjaar valt altijd in april, het nieuwjaar zoals wij dat kennen wordt niet zo uitbundig gevierd in Thailand. Dat neemt niet weg dat er waarschijnlijk wel wat plaatsen zijn waar het toch gevierd wordt.

Volgens mij is er op siam square elk jaar een grote count down. Misschien dat de Nederlands actief op dit forum die in bkk wonen hier moer over kunnen vertellen.

Jouw vriend lijkt me nogal een conservatieve (no offence), maar als jullie open staan voor feesten in de open lucht, spring eens een keer uit de band en overweeg RCA Plaza :smile:

Hieronder een impressie, Westers nieuwjaar wordt blijkbaar lokaal in Thailand soms redelijk uitbundig gevierd :smile:

[video=youtube_share;TXHFWK6Xt4g]- YouTube

Er worden in heel Bangkok grote countdown’s georganiseerd de grootste is wel bij CentralWorld Square. Maar ook Silom en Khao San heeft behoorlijke feesten en de countdown. Er is echt keus genoeg mijn persoonlijke voorkeur gaat uit van Rambuttri niet zo groots als Central maar wel supper gezellig.

Wat de stranden betreft jullie gaan niet zo heel lang dus zou ik niet te ver weg gaan.

Koh Samet, Koh Chang of Hua Hin 1 van deze 3 zou dan mijn keuze zijn, zeker gezien het feit dat je vriend niet zo’n reiziger is. Alle drie liggen maar op een paar uurtjes reizen dus prima te doen. Mocht je echter twee weken willen feesten zou je in BKK kunnen blijven of door reizen naar Pattaya.

Wel een lekker vooruitzicht hoor! Het zal in ieder geval een andere jaarwisseling worden als in Alkmaar :biggrin:

Nou ik snap er geen reet van,je stelt hier je vragen en nadien vraag je in de helpdesk om je account te verwijderen Femmina niet netjes van je!
daarom dat ik deze topic sluit!
groet,georgessiam Forum Admin.