Mensen ik zit met een dilemma. Of eigenlijk is het een luxe-‘probleem’.
In juli vertrek ik voor een tijdje naar Australië en nu zoek ik nog een geschikte besteding van de maand september.
Eind augustus ben ik in Brisbane en begin oktober vlieg ik in principe van Brisbane naar Adelaide.
Na het traject Cairns-Brisbane en voor het stuk Adelaide-Melbourne-Tasmanië heb ik dus nog een maand over.
Stap ik in het vliegtuig naar een andere regio of doe ik langer over het traject Cairns Brisbane (nu 5 weken gepland).
Wie heeft er een goed idee? Alvast bedankt voor jullie reacties!
Twee opties, denk ik. Reizen van Brisbane naar Adelaide in het Australische vroege voorjaar dus niet al te warm. Of vliegen naar Darwin en daar Kakadu, Katherine, Litchfield etc. doen. De laatste optie is wildflowers gaan kijken in West-Australië ten noorden van Perth. Maar die verplaatsingen kosten geld en ik weet niet hoe je daar gaat reizen. Auto, camper, Greyhound. In andere postings noemde je vrouw en kinderen, nu lijkt het of je alleen reist. Hoe zit dat, scheelt wel fors in de kosten natuurlijk.
Dank je Willem. Eigenlijk had ik deze opties ook min of meer in gedachten. Ik reis idd met vrouw en kinderen (4 en 7).
De keuze is wat ons betreft the Top End (Darwin e.o.) of de ZW-hoek (Perth-Albany). Zijn daar ook wildflowers in september of moeten we daarvoor noordelijker?
Derde optie is langer in QLD/noord NSW blijven hangen Of we de doorsteek van Brisbane naar Adelaide wel willen betwijfel ik op dit moment.
Het iemand een argument voor of tegen een van de alternatieven? Met meer dan 100 views op deze thread moet dat haast wel…
Nee, mijn advies voor ten noorden van Perth was ingegeven door het weer. Tussen Perth en Albany liggen de gemiddelde temperaturen in september tussen de 20 en 17 graden. Maar de wildflowers zijn er wel degelijk. Kijk op deze site naar Perth, de Stirling Ranges en Porongorups: http://www.westernaustralia.com/en/Things_to_See_and_Do/Must_See_and_Do/Pages/Top_10_See_Wildflowers.aspx
In Geraldton en Kalbarri liggen de temperaturen tussen de 22 en 24 graden. En er valt best een leuke route uit te zetten tot bij voorbeeld Exmouth langs de kust en binnendoor terug. Maar The South West is wat ons betreft het mooiste deel van WA…
Ik zou in die maand volgens mij gewoon rustig naar Adelaide rijden en niet tussendoor vliegen. Naar andere plekken op en neer is natuurlijk een optie, maar waarom zou je zoveel heen en weer racen? Ten zuiden van brisbane heb je nog wat mooie nationale parken (lamington, dorrigo, new england). Je kunt sydney en de blue mountains bezoeken en bijvoorbeeld de weg via broken hill nemen voor een stukje outbackervaring. Vervolgens kun je naar de flinders ranges en vandaar naar het zuiden voor adelaide-melbourne-tasmanie.
September in het zuidwesten zou ik niet direct aanraden. Daar hebben wij afgelopen jaar rond die tijd gezeten en toen was het er nog flink fris (en soms ook nat). Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als je bijvoorbeeld wilt kamperen is het niet optimaal. Waarom rijd/vlieg je niet vanuit Brisbane naar boven? Cairns/Daintree/GBR zijn absoluut top! Fraser Island, Mission Beach en de Whitsundays zijn slechts enkele van de hoogtepunten die je onderweg tegenkomt.
Francine, Ruud en Willem: bedankt voor jullie info.
Het ZW skippen we denk ik toch maar wegens de ‘kou’. Een mens moet wat te wensen houden nietwaar?!
Cairns Brisbane zien we al, maar de suggestie over land naar Adelaide te reizen (ipv vliegen zoals gepland) gaan we overwegen, net als Darwin e.o.