Maand rondreizen in Indonesië

Hallo Iedereen,

Ergens tussen oktober en januari wil ik samen met mijn vriendin een maand door Indonesië gaan reizen.

Momenteel ligt er nog niets vast, het enige wat ik weet is dat ik houd van minder touristische plekken.

Heeft iemand een mooie route of tips ?
Alles is welkom :slight_smile:

Op bijgevoegde kaart zie je de verhouding tussen Europa en Indonesië…>>>

Duidelijk plaatje! We realiseren ons eigenlijk te weinig dat we op vakantie afstanden bereizen die we in Europa nooit zouden doen. Ik ken niemand die in één zomervakantie van Noorwegen naar Spanje is gegaan, via Polen en Ierland. En als we zelf naar Azië gaan (including me!) dan doen we niets anders.

Wij wilden dit jaar ook naar de ‘minder toeristische’ plekken en hebben om deze reden Sumatra gekozen. Het schijnt daar veel minder toerisme te zijn. Maar goed, het gevolg is dan natuurlijk ook dat een hotel of busreis boeken, een stuk lastiger zal zijn. Ben benieuwd.

Er komen op Sumatra inderdaad veel minder toeristen dan op Java en Bali maar daarom zijn hotels veel simpeler ter plekke te boeken. Er rijden ook dagelijks tussen de grote plaatsen nachtbussen, het nadeel is dat je dan veel van het natuurschoon moet missen. Voor een auto met chauffeur ben je per dag ongeveer Rp300.000 tot Rp400.000 all in kwijt. Je kunt dan zelf je tempo bepalen en stoppen waar je wil om foto’s te maken. Een mooie route is bijvoorbeeld van Medan naar Padang via Bohorok (orang utan), Berastagi naar het Toba meer. Vandaar via Sibolga via de evenaar Bonjol naar Bukittinggi. Je kunt vandaar uit West Sumatra ontdekken en vervolgens bijkomen van de lange reis aan het strand van Padang (Bungus Bay). Zie voor meer informatie HIER. :vak01: