Maand rondreizen Amerika

Tja mij vroegen ze het afgelopen jaar in elk geval, en degene die voor me in de rij stond ook.
Kan er wel mee te maken hebben dat ik ook nog jong ben, dat ze daarom niet vroegen naar m´n werk, maar naar hoeveel geld ik beschikbaar had.

ik ben ook van plan om in het hoogseizoen een maand naar amerika te gaan om rond te reizen ik vlieg vanuit suriname naar miami voor 200 euro maar wat je ook ken doen is wat ik vind de mooiste ervaring wat je ken doen ik ben er zelf fan van weet niet wat jij heb maar voor 75 dollar dat is met verblijfplaats ken je een week mee met tornadojagers dan reis je door de 3 staten waaronder tornado ally om natuurlijk op tornado`s te jagen

zelf heb ik een budget van 1800 euro waarnvan 300 euro voor een auto dus de bezine kosten ik krijg een auto van me oom die daar woont dan ken je toch wat meer zien van het land

groetjes angelo

Er is ons door de immigratiedienst nog nooit gevraagd naar het bedrag dat we te besteden hebben. Misschien vragen ze dat vooral bij jongeren en niet aan wat ouderen (zoals wij).
De diverse tips die je kreeg zijn trouwens prima. Zeker die van ‘Schoentje’ betr. de interessante en mooie plekken. We kennen die streken vrij goed. Wel zou je er ook San Francisco aan moeten toevoegen. Een geweldig mooie, leuke en gezellige stad om rond te kijken.
Er is natuurlijk ook nog het Yellowstone Park maar dat is wat noordelijker en in combinatie die Schoentje noemde teveel en te ver.
Je budget…? Tja, je kreeg al diverse goede tips maar probeer toch wat reserve achter de hand te houden. Kamperen en liften is waarschijnlijk niet zo’n gek idee. Amerikanen zijn over het algemeen vriendelijk, behulpzaam en vooral nieuwsgierig (op een leuke manier) en vinden het misschien best leuk om iemand mee te nemen zodat ze lekker kunnen kletsen op de lange ritten want de afstanden zijn enorm en zie je onderweg maar weinig voorzieningen.
Een auto huren biedt de beste mogelijkheid en vrijheid om je te verplaatsen. Ga je alleen of samen met één of meer personen waarmee je kosten kunt delen? Benzine is er goedkoop.
In een grote stad heb je geen auto nodig en openbaar vervoer is er ook niet duur. Behalve de touristische kabeltram in San Fransisco, maar het is ook wel erg leuk om er een ritje mee te maken.

Tip 1: Bezoek het eerste AAA-kantoor (soort ANWB) dat je kunt bereiken.
Daar krijg je allerlei informatie, gidsen, kaarten enz. waarschijnlijk voor niets; zeker als je hier in Nederland al lid bent van de ANWB en een pasje toont. Dat wordt gezien als een zuster-organisatie. Men is er erg behulpzaam en hebben ook wel info betr. verblijfsmogelijkheden.

Tip 2: Ga vooral niet met een reisgezelschap (rondrit per bus). Als de hele groep ergens moet plassen is er bij het volgende interessante/mooie punt geen tijd genoeg om rond te kijken.

Ik las ergens in je berichten dat het voor jou de enige mogelijkheid is om eens zo’n reis te maken? Geniet er dan van maar maak niet de fout dat je zoveel mogelijk plaatsen/dingen wilt aandoen alleen maar om er te zijn geweest. Dan mis je veel en misschien heb je over een tijdje wel weer gelegenheid en budget mo er nog eens heen te gaan en meer te zien.

Succes en hopelijk vernemen we nog wel eens hoe het je is vergaan.

Groeten.

wAT BETREFT JE HOEVEELHEID GELD HET SPEELT EEN BELANGRIJKE ROL. ALS JE BIJ MENSEN THUIS SLAAPT ZORG DAT JE ADRESSEN HEBT. DENK DAAR NIET TE GEMAKKELIJK OVER. TOT SLOT VOLG GOED DE $ KOERSEN. HET KAN JE PER WEEK VEEL SCHELEN. IK INVESTEERDE VOOR MIJN VOORGENOMEN TRIP IN APRIL DEZE WEEK ALVAST WAT $ VOOR 664 € KREEG IK 800 $ dUS SCHERP ZIJN. gROET JAN

Kijk eens op mijn blog van verleden zomer : http://kobe.reislogger.nl/

groetjes en veel plezier!

Ze zien meteen dat ze een millionair binnenhalen Loves. Geen vragen. Ons hebben ze ook nog nooit gevraagd naar geld of wat voor werk wij doen…

Ze zien meteen dat ze een millionair binnenhalen Loves. Geen vragen. Ons hebben ze ook nog nooit gevraagd naar geld of wat voor werk wij doen…

LOL!! Inderdaad, gewoon veel bling aandoen :wink:

Maar even zonder gekheid, ik ben nog niet zo heel oud (eind 20) en was nog veel jonger en wilder (ahem) toen ik voor het eerst naar de US ging en de douanier had meer moeite met mijn pakje sigaretten dan met mijn versleten jeans. Tis een beetje ‘ad random’ wat ze vragen. Bij mij werd bijvoorbeeld gevraagd met wie ik ging reizen, hoe goed en hoe lang ik die persoon al kende, wat voor werk hij deed etc. Gewoon vriendelijk en beleefd zijn en het komt goed.

Ja, vooral vriendelijk en beleefd en stay in line…

ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar denk er aan dat er in april mei overal in het colorado plateau nog sneeuw kan liggen. dat ligt nl op een hoogte van 2500 mtr. dan kan liften nogal eens tegenvallen.
maar succes en als je een laptop bijhebt, of mob.phone. probeer je reis bij te houden op dit forum of op waarbenjij.nu.

Hoi Akkermann,

Zo te horen ga je echt een leuke tijd beleven in Amerika!
Toen ik vorig jaar naar Amerika ging werd het mij bij de douane aardig moeilijk gemaakt doordat ik ook niet zo´n heel groot budget had, uiteindelijk wel goed gekomen toen ik inderdaad liet zien dat ik al slaapplaatsen had maar dat is dus wel iets om rekening mee te houden.
Waar je ook even aan moet denken is dat in veel staten in Amerika liften verboden is, hoe streng er op wordt gecontroleerd is dan wel weer de vraag maar ik zou wel even een alternatief plan verzinnen voor het geval liften niet lukt (door een boete je geld kwijt raken is natuurlijk niks)

Ben benieuwd te horen wat nou uiteindelijk je plannen geworden zijn :slight_smile:

Have Fun in the States!