Wij willen volgend jaar 2009 in de maand mei naar Alaska. Dan willen we daar met een camper gedurende 1 maand rondreizen.
Nu zijn er een paar vragen bij ons opgekomen.
Kun je in de maand mei eigenlijk wel al rondreizen in Alaska. Ik bedoel dan eigenlijk zijn de wegen daar dan al te berijden? Ik heb uit de diverse reisverslagen begrepen dat er veel gravelwegen zijn en ik kan me zo voorstellen dat die in een soort modder veranderen als de sneeuw dooit? Zijn de wegen al open gesteld voor verkeer?
Nog een andere vraag is, kun je beter (makkelijker) met een truckcamper reizen of is een grote 25’ camper ook te doen?
Ik wacht met spanning jullie antwoorden af. Alvast bedankt :dag:
doei
let even op, welke keuze je ook maakt. Je mag in principe niet op gravel wegen rijden van de verhuur maatschappij. Als je dan schade krijgt ben je zelf verantwoordelijk voor de kosten van reparatie en eventueel wegslepen.
Ben er in augustus/september geweest dus hoe het in Mei is weet ik niet maar dus wel dat we een 4x4 hadden waar we eigenlijk niet mee mochten spelen.
Dat mag je vragen…
Wij hebben 2 jaar geleden heel veel gelukt gehad en overdag eigenlijk (bijna) aldoor droog en tussen de 15 en 25 graden. 's Nachts wilde het nog wel eens vriezen maar dat is een beetje afhankelijk waar je heen gaat. Fairbanks heeft meer een landklimaat, Seward en Homer duidelijk niet. Daar was het dan ook veel vochtiger, vandaar de arctische regenwouden daar.
4x4 is niet nodig, zoals ik al aangaf je mag er toch de weg niet mee af. Maar het kost je nauwelijks meer dan een normale auto en wij vonden onze Ford Explorer daar al een kleine wagen dus als je spullen mee wilt nemen is dat makkelijker.
We zijn in Homer met een watervliegtuig naar Katmai gegaan alleen hing de bewolking te laag dus de excursie kon niet doorgaan. We kregen wel ons geld terug en hoefden niets te betalen voor de vlucht heen en terug. Wij hebben dat met de volgende organisatie gedaan:
Verder zijn wij vanuit Anchorage naar Denali Nat. Park gegaan, schitterende rit en we hebben de hele dag uitzicht gehad op Mount Denali (McKinley). Daar zijn we een paar dagen geweest en met een bus het park in gegaan. Vervolgens hier en daar gaan hiken en later weer bij een andere bus opgestapt. Vervolgens zijn we naar Fairbanks gegaan, daar noorderlicht gezien. Vandaaruit zijn we naar Chitna gegaan, daar hebben we een vliegtuigje naar Kennecot genomen, erg mooie omgeving en de oude mijn is ook leuk. Daarna vanuit Chitna weer gereden naar Valdez en daar op een boot gegaan op zoek naar walvissen maar weinig geluk gehad.
Daarna naar de regio Knik River, erg mooi en leuk. Je kunt er slapen in de Knik River Lodge (iedereen heeft dara een eigen kleine lodge tot zijn beschikking) die gerund wordt door 2 nederlandse mensen.
Daarna Seward, wederom op een boot gegaan en nu wel humpback whale en orca’s gezien. Vandara naar Homer voor de niet geslaagde beren excursie en vervolgens weer terug naar Anchorage.
Dit was een trip van 2 en een halve week en we hebben ongeveer 3500 km gereden, klinkt veel maar valt reuze mee. In de auto zitten is daar ook een feest met alle uitzichten en alle rust.
Deze zomer gaan we terug naar Homer om die beren excursie nogmaals te doen.