Ik ben een student van 21 en kom al een tijdje in zuid-oost azie, alleen ben ik nog nooit op de filipijnen geweest… dat kan natuurlijk niet en daarom wil ik samen met een aantal vrienden eind juli voor 6 weken naar de Filipijnen gaan.
Nu weet ik dat augustus een risico is, maar als je zuid india in augustus gewend bent kan het denk ik alleen maar meevallen (toch?)
Mijn plan is om in Hong-Kong te beginnen om vervolgens naar Cebu te vliegen en na een aantal weken weer vanaf Kuala Lumpur naar huis te gaan.
Nu ben ik erg fan van niet al te toeristische maar toch super relaxte plekken om een beetje te snorkelen, mountainbiken enz.
Een beetje zoals bijv. Perhentian kecil (Maleisie) of de rustigere baaitjes op ko tao of ko pah ngan (Thailand). Daarom is mijn vraag aan jullie welke plekken ik dan niet mag missen en of jullie dan ook goede tips hebben?
Het liefst plekken die niet in de LP staan maar als ze er wel staan hoor ik het ook graag!
K zal dan maar wat reklame maken voor “ons” eiland. Camiguin is zeker de moeite waard. Een van de aangenaamste plaatsen om te mountainbiken. We zijn momenteel een website aan het maken : www.camiguincycling.com. Zou binnen 2-tal weken moeten klaar zijn.
Siquijor is ook aan te stippen. En natuurlijk Palawan. Bantayan in Noord Cebu is ook fijn om een paar dagen te verblijven.
Probeer Luzon te vermijden, want in Augustus zit je pal in het typhoon seizoen. Er zijn genoeg andere plaatsen waar je 6 weken kan rondsjeezen.
InCamiguin, bedankt voor je reactie…
Palawan en Camiguin zijn zeker plekken waar ik naar toe wil gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie website, kan je me laten weten als hij af is?
Jij bent van de lagunalodge hotel toch? ziet er goed uit.
Siquijor en Bantayan zijn bij mij nog minder bekend, maar daar zal ik me even in verdiepen. Heb je ook nog wat specifiekere plekken die interessant zijn en die je kan aanraden? Ik hoop dat de typhoons dit jaar in Augustus wegblijven! :zon02:
Het eiland bantayan is zeker nog vrij onbekend, bij uitstek geschikt voor een strandvakantie , zie deze site Welcome wowbantayan.com - Hostmonster.com
Laaste tijd kiezen mensen Bantayan vaak als alternatief voor het in Filippijnen heel bekende Boracay , waar vooral in het hoogseizoen het toerisme te massaal word.
Bantayan ziet er goed uit, ik hoop dat het er in Augustus ook zo uit ziet:vak02: Ik hou alleen niet zo van die betonnen bungalows met airco, die probeer ik juist meestal te ontwijken… kan dat daar ook?
Tuurlijk is er ook wat anders dan betonnen bungalows,wat dacht je van deze? http://www.hoyohoyvillas.com/index3.html Helemaal van natuurlijke materialen gemaakt, wel prijzig voor filippijnse begrippen 5000 peso voor deze accomodatie. Of iets simpelers en meer prijsvriendelijk kan ook http://kiwikottages.com/index.php/about-kiwi-kottages Hier betaal je 750 peso voor een kamer ,iets meer dan 10 euro.