LV - Bryce Canyon - Zion NP

Hallo,

Binnen twee weken zal ik aan mijn rondreis door Amerika bezig zijn en ik heb nog volgend vraagje.

Na mijn verblijf in Las Vegas heb ik een overnachting in Bryce Canyon voorzien en de dag daarachter een overnachting in Zion NP (Springdale). Nu vroeg ik mij af wat de meest interessante route is vanuit LV naar Bryce, wetende dat ik de dag erna van Bryce naar Zion NP rij?

Ik heb gelezen dat de Kolob Canyons minder bekend zijn, maar zeker de moeite. Klopt dit inderdaad of is 2x de route Zion-Bryce sowieso mooier?

Mocht ik de Kolob Canyons doen, moet ik de Interstate 15 nemen richting Cedar Creek. En ook hier vraag ik mij af welke route dan het interessants is vanuit Cedar Creek naar Bryce? Mijn routeplanner geeft aan dat de snelste route zou zijn indien in nog doorrij op de Interstate 15 naar het noorden tot de afrit met HWY 20 om dan via HW 89 terug zuidelijk te rijden naar HWY 12. Dat vind ik wel wat raar. Andere optie en bijna even snel is vanuit Ceder Creek HWY 14 te nemen naar HWY 89 en zo naar HWY 12. Maar ook via HWY 143 is een optie eventueel, hetzij vanuit Parowan (IS 15) of hetzij vanuit CC via HWY 14 & 148.

Ter info, ik zou zeer graag de zonsondergang zien in Bryce en hoop rond 9u 'smorgens te vertrekken in Las Vegas. Ondanks het uur dat ik verlies, lijkt mij dat toch haalbaar, niet?

Alvast bedankt,

DD