In Juli 2012 vliegen wij voor een 3 weekse trip naar USA.
Vanuit Washington vliegen we naar Las Vegas:
dag 1 en 2 Las Vegas
dag 3 vanuit Las Vegas rijden naar Grand Canyon
dag 4 vanuit Grand Canyon rijden naar Bryce Canyon
dag 5 vanuit Bryce Canyon terug rijden naar LV
dag 6 vanuit Las Vegas rijden via Death Valley naar Yosemite
dag 7 Yosemite
dag 8 vanuit Yosemite rijden naar San Francisco
Is dit een logische route? Waar zou het in gekort kunnen worden? Wat is de beste locatie om te overnachten in Grand Canyon and Yosemite (waar accommodatie in het Park al vol is)?
Je hebt wel erg weinig tijd voor een dergelijke route. LV-GC is 5 uur rijden, GC naar Bryce is 6 uur, van Bryce naar LV 5 uur.(en Zion NP is nog onderweg) Las Vegas naar Yosemite door DV kan gemakkelijk 10 uur nemen. Erg veel te zien onderweg en Yosemite naar San Francsico is 4 uur.
Als alles in GC al vol is kan je in Tusayan logeren www.tusayanhotels.com maar ook bellen voor cancellations in het NP 001 303 297 2757
Als Yosemite al vol is probeer dan El Portal of Mariposa.
Yeehaw
Tijdens onze trip staat Las Vegas vast, we huren daar een auto en moeten na 1 week in San Francisco zijn.
Aanvankelijk wilden we 2 dagen in LV doorbrengen en de overige dagen besteden aan de trip DV/Yosemite.
Ik dacht, dat er nog tijd over zou zijn om naar GC/BC te gaan. Maar ik begrijp dat het erg krap is.
Het is lastig om de afstanden te bepalen.
Zouden we Grand Canyon and Bryce Canyon moeten overslaan? Zijn 5 dagen DV/Yosemite niet te veel?
Ik ben zeer benieuwd wat wij het beste kunnen doen. Alvast bedankt!
Je zou eventueel ook Sequoia NP aan de reis kunnen toevoegen. Ligt iets zuidelijker dan yosemite. Ik ben er zelf nog niet geweest maar de verhalen van reizigers die ik heb ontmoet zijn positief.
Als je naar Seki wil gaan mis je de route langs de Eastern Sierras en over Tioga Pass. Er is geen directe verbinding met Seki als je van Death Valley komt waardoor je een heel eind moet omrijden (via Bakersfield). Dat zou ik nooit doen als je over Tioga Pass kunt rijden.
Van Las Vegas zou je kunnen besluiten alleen GC te bezoeken en dan weer terug naar Vegas voor het vervolg van je reis.
Yeehaw
Ik denk, dat het alleen haalbaar is om LV GC te doen en vervolgend LV Yosemite. Ik had gehoopt, dat we niet weer terug hoeven naar LV. Beetje jammer van de tijd om dat 2x aan te doen. Maar het lijkt inderdaad alsof het niet anders kan.