Ik vroeg me af of er mensen zijn die in Lumbini zijn geweest?
Ik zit erover te twijfelen, ga eind oktober voor drie weken naar Nepal en zou het wel graag willen bezoeken.
Maar gezien de infrastructuur daar niet zo geweldig zal zijn als bij ons, vraag ik me af of het de reis etc. waard is?
Er schijnt niet veel bijzonders te zien te zijn, maar de spirituele kant van de plaats trekt mijn interesse.
Iemand die hier wel eens is geweest?
Het is precies zoals je het omschrijft. Het is mijns inziens wel een bijzondere plaats vanwege juist die spirituele kant. Maar ook een "dode"plaats met veel tempels die niet gebruikt worden. Het leeft niet echt maar ik vond het zeker de moeite waard om een dagje doorheen te fietsen en mij te verwonderen.
Als je ktahmandu / chitwan en pokhara gaat bezoeken dan is lumbini zeker te doen tussen chitwan en pokhara in. Goed te doen met lokale bussen of deels met toeristen bus.
Mocht je verder nog specifieke info nodig hebben dan vraag je maar
Bedankt voor je reactie. Ik ga er zeker naartoe. Ik wil sowieso naar Pokhara en dan vanaf daar een trekking doen. Dan kan ik daarna ‘bijkomen’ in Lumbini o.a. dmv meditatie en dan door naar Chitwan. Lijkt me mooie trip zo. Nog andere plaatsen/activiteiten die je me kunt aanbevelen?
In drie weken kathmandu , pokhara, chitwan, lumbini en een trekking dan heb je al een aardig programma. Zeker als je ook nog rustig wilt genieten van alles. Voor de reizen tussen de steden moet je wel een dag uit trekken dus dat zijn al 5 dagen. In de omgeving van Kathmandu heb je ook prachtige wandelroutes. Bv richting nagarkot en dhulikhel. Je kan daar ook een paar dagen met een gids lopen. Helemaal leuk en minder inspannend als de trekking die je later gaat doen. Kost ook nog eens erg weinig.
In Pokhara kun je naast de trekking ook genoeg doen.
Waar ga je heen in chitwan ? Sapana village ?
Ik ben nog niet zo bezig geweest met slaapplaatsen, maar het worden goedkope en niet al te luxe lodges.
Heb wat dat betreft nog wel wat dingen uit te zoeken. Bedankt voor je tips!