Luchtvervoer CR

Ik wil graag 50kg aan eigen spullen meenemen naar Costa Rica. Dit is o.a mijn audio installatie. Deze is hier niet zo gek veel meer waard (in CR denk ik wel) dus ik vraag mij af wat ik kan verwachten bij de douane, de spullen zijn duidelijk enkele jaren oud en de dagwaarde zal hier niet veel meer dan 400 euro zijn. Kan ik dit belastingvrij imorteren?

Een audio installatie meenemen naar Costa Rica? Bedenk dat je hier 110 Volt hebt en 60 Herz. Je kunt wel 220 Volt aanvragen voor in je woning.
Het moet wel een bijzondere installatie zijn wil je daar veel geld voor willen betalen om het per vliegtuig mee te nemen. Onze audio installaties, van een goed merk, gaan door het vochtige klimaat 2 - 3, hooguit 4 jaar mee.

Gauw vergeten en verkopen in Nederland.Hier kan je zo veel kopen als je wilt en anders nog nieuw aanschaffen via een website in Amerika en direct hier naar toe laten versturen.Net wat monofeliz zegt gaat hier niet lang mee.Scheelt een stuk in je bagage of je neemt wat je echt nodig hebt hiermee naar toe.

Ja het is de moeite waard, en stroom zal niet zo’n probleem zijn. Maar eea zal samenhangen met al dan niet abrupte belasting.

Als ik hetzelfde wil kopen maar dan in USA dan zit ik met ruim 60kg om te verzenden. En nieuw of tweedehands in CR kopen wordt waarschijnlijk een tijdrovend en duur karwei.

Het wordt DHL pakket service vanuit Duitsland. Stukje makkelijker en een stukje goedkoper.