Wie is al geland op Gazipazi ?
Wat zijn de ervaringen ???:cheer:
Ik zelf ben nog niet daar geland maar wat ik zo om me heen hoor en lees is het een korte landingsbaan een luchthaven van 2x niks, maar je bent wel snel buiten. Maar de transfer naar Alanya zelf neemt toch ongeveer nog anderhalf uur in beslag. Dus dat valt best tegen, met een taxi ben je binnen 3 kwartier in Alanya.
Maar 31 augustus land ook ik op Gazipasa. In mei nog eerst een keer naar Antalya.
Mocht je naar Side gaan kun je beter via Antalya reizen.
Ook wij gaan dit jaar voor het eerst op Gazipasa vliegen.
Normaal gesproken is de tranfertijd vanaf Antalya naar Alanya ( afhankelijk van je hotel) zo’n 2 a 2 1/2 uur.
Dit is wat ik gevonden heb over Gazipasa:
Transfer Antalya – Alanya
De transfer van Antalya Airport naar het toeristisch gebied in Alanya is zo’n 120 kilometer, goed voor ongeveer 2 uur in de bus zitten. Dat is op zich nog te overzien, maar hoe eerder je vakantie kan beginnen des te beter! Transavia.com en Corendon Dutch Airlines gaan deze zomer ook vliegtuigen inzetten op de luchthaven bij Alanya, zodat de transfertijd aanzienlijk verkort kan worden (tot ± 35 minuten).
Bron: Prijsvrij weblog.
We gaan het meemaken Roanna…
En dan zullen we onze bevindingen hier wel vertellen(Roanna en wij reizen samen die keer ;))
met een transfer kun je al verschillende tijden ondervinden! Meestal haal ik bijv familie op, van Demirtas naar Antalya was altijd 2 uur! Naar gazipasa een half uur ong.
Nu merk ik de laatste maanden, dat het verkeer steeds drukker wordt, ik moet eerst door Alanya, en dat kost me al een kwartier extra!!! En dan is het winter! "s zomers is het nog eens drukker!
Mijn ouders hebben een paar maal gebruik gemaakt van de shuttle bus, en de ene keer rijden ze mooi op 1,5 uur naar Alanya, en soms stoppen ze bij veel hotels onderweg en zitten ze 3,5 uur in die bus, dan nog een half uur naar hier.
Dus het komt er op aan hoe de transfer geregeld is! Van Gazipasa naar Alanya/oba/tosmur ong. 40 minuten direct! cleopatra beach minstens 10 min extra. Naar Mahmutlar, 35 minuten, Demirtas 25 minuten.
Wij gaan naar Tosmur, dus… voor ons is Gazipasa DE oplossing lees ik al weer
Wij gaan 't op 30 juni voor de 1e keer uitproberen! We zitten in alanya aan het ooststrand, dus we hoeven gelukkig niet heel Alanya door, dus dat scheelt misschien in tijd! Weet iemand trouwens hoe 't zit met de taxfree-shop op 't vliegveld van Gazipasa? Normaal gesproken haal ik meteen bij aankomst op Antalya sigaretten (jaja…ik ben helaas verslaafd en ik weet 't…het is beter om te stoppen…), maar kan dat ook in Gazipasa?
Alvast bedankt!
goed voor ongeveer 2 uur in de bus zitten. Dat is op zich nog te overzien, maar hoe eerder je vakantie kan beginnen des te beter!
Is toch ook vakantie?
Niet dan, ja toch?!?!
Groetz,
Jan, een redelijk fanatiek gebruiker van Turkse lijnbussen e.d.
Jan: Allereerst: waar komt je citaat vandaan?? Zie dit in dit topic niet terug…
Reizen met de turkse busmaatschappijen is heel iets anders dan 2 uur opgepropt zitten in een bus waarvan vaak de airco niet werkt… of als je geluk hebt, een dolmus va Antalya airport naar Oba(bijv)
Ik vind Gazipasa een topoplossing. Is al sprake van va de 1ste keer dat ik naar Alanya ging(zo een 25 jr geleden) alleen verleden jaar is deze pas voor toeristen open gegaan.
Jammer genoeg zal ik door omstandigheden dit vliegveld niet zien, maar… ik hoop dat voor de reizigers het uitwijken slechts een incident geweest is.
Op naar de vakanties…
Beps : citaat staat in de post van Roanna
Ok, had t niet gezien, was nog vroeg haha
Hallo,
Ik ben net terug uit Alanya en ja gevlogen vanaf Gazipasa.
Super gegaan. Transfer houdt te wensen over maar in Juni regel ik gewoon een taxi dan ben je in 45 minuten op plaats van bestemming.
Het is trouwens wel een mooie rit, langs de zee.
Iedereen alvast een fijne vakantie.
Die rit langs de zee, is er nog maar heel even. Ze zijn een nieuwe weg aan t maken, die een dezer dagen open zou gaan! Dwars door de bergen, met tunnels en die weg komt dan bij yesiloz weer op de oude weg uit! Vanaf Gazipasa is yesiloz net voor Demirtas! Dus dan nog zeker een half uur langs t strand!
Hoezo transfer houdt te wensen over? Met de transferbus doe je er toch ook niet veel langer over dan die 3 kwartier ( afhankelijk van je bestemming en hotel) dan die jij met de taxi wilt gaan doen?
En gaat die weg door de bergen of langs de bergen? Ik heb wel een youtube filmpje gezien en daar zag ik veelal langs de zee.
Het stuk weg, waar ik t over had, is echt een slecht stuk, met veel bochten en op een paar plekken al flink smaller geworden. Dus ik denk dat de nieuwe weg een pluspunt is, denk ook net iets sneller, en zeker veiliger!! zal niet langer als 20 minuten zijn, dan is de rest allemaal langs de kust!
Ik ben om ongeveer 09.30 geland ik had het 2e hotel en was daar rond 12.00 uur, dan houdt het transfer voor mij echt te wensen over.
Er ging van alles fout, waarschijnlijk eenmalig omdat alles nog zo nieuw is, maar ik neem toch liever dan een taxi.
Verder alles prima hoor, kleine airport maar ging allemaal goed.
Heerlijke tocht langs de zee en leuk om Alanya vanaf die kant binnen te komen.
Verheug me alweer op juni als ik weer terug ga.
Hallo,zijn er nu wel of geen winkels waar je tabak kunt kopen op de luchthaven als je er uit gaat ?
Wij gaan vrijdag weg voor drie weken,hoop dat iemand er antwoord op geeft.
Volgens de Turkse douane site mag je dit kopen.
Bij aankomst in Turkije mag men in de taksvrije winkels nog 400 sigaretten, 100 sigaren en 500 gram tabak kopen !
Als het goed is, dan zijn er op Gazipasa tax free winkels bij aankomst.
Volgens de Turkse douane site mag je dit kopen.
Bij aankomst in Turkije mag men in de taksvrije winkels nog 400 sigaretten, 100 sigaren en 500 gram tabak kopen !
Als het goed is, dan zijn er op Gazipasa tax free winkels bij aankomst.
Wij horen graag jullie ervaring want wij vliegen in September naar Gazipasa
Hallo Theo,je kunt er van uit gaan dat je niets kunt kopen,alleen als je terug gaat iets te drinken en een klein hapje,misschien overdag dat je in de tabakshop als die open is het wel kan maar wij kwamen 's avonds aan en gingen ook weer 's avonds weg,verder alles goed verlopen,na 2 stops in 45 minuten in Tosmus/Oba.Hoop dat je hier wat aan hebt.