Heeft er iemand ervaring met landen op gazipasa,
Is er een tax free shop,
hoelang is de transfer van gazipasa naar het ooststrand alanya.
Heeft er iemand ervaring met landen op gazipasa,
Is er een tax free shop,
hoelang is de transfer van gazipasa naar het ooststrand alanya.
Hoi hoi!
Ik heb begrepen dat er een Tax-free shop is en dat deze gewoon open is als er vluchten zijn. Ik heb 't ook teruggevonden op deze site: Duty Free Shop airport | GZP | Alanya Gazipasa
Toevallig heb ik 'n tijdje geleden een mailtje gestuurd naar de Customer Service van de luchthaven met een vraagje over het aanbod in de Taxfree-shop, maar nog geen antwoord gehad. De site van Gazipasa is: www.gzpairport.com
Transfer zou ongeveer 45 minuten moeten zijn volgens de verhalen, maar heb eigenlijk echt geen idee!
Hopelijk kan iemand anders hier (uit eigen ervaring) meer over zeggen. Wij gaan zelf ook naar de Oost-kant, dus hopelijk valt 't allemaal mee. In ieder geval een stuk korter dan vanaf Antalya!!
Bedankt ben ook erg benieuwd naar de transfer tijd zit zelf ook aan het ooststrand. Nog 8 weken
Hoi.
Ik neem aan dat u terug ben en hoop op informatie.
Ik weet dat het slecht is maar kan je taxfree cigaretten kopen bij aankomst op Gazipasa?
Hoe lang is het rijden met de bus naar Alanys Kleopatra strand?
Wij vliegen in September.
hallo iedereen,
Er zijn wat problemen met Gazipaşa airport. Sommige vluchten kunnen niet landen bij gebrek aan een vergunning. Vooral vanuit Brussel. Maar dit zou eind van de maand opgelost zijn! Maar toch maar navragen bij boeking. Er is voolopig geen taxfree shop in Gazipaşa. Er is wel een hele nieuwe weg aangelegd die een paar weken geleden open gegaan is. Dus Gazipaşa-Alanya ongeveer een half uur.
Voorlopig zijn dit de laatste berichten. Maar zoals jullie wel weten het veranderd constant.
Zonnige groetjes
frenkie-Alanya
Hallo Theo,
Helaas heb ik nog geen info voor je, aangezien ik over 1,5 week pas vertrek. Maar gelukkig heeft Frenkie al wat info kunnen geven!
Transavia had in 't begin van het seizoen ook nog wat opstartproblemen, maar vliegen nu gelukkig weer gewoon naar Gazipasa. Er moest schijnbaar nog 1 handtekening gezet worden door een Turkse ambtenaar en dat duurde even…
Dankje en hoor ik het van u?
Wij gaan in September en landen om 20:55 uur.
Ik dacht dat u al geweest was omdat onder dat plaatje staat ( nog 1 week en 3 dagen ) maar dat staat er nu ook onder zie ik.
Groetjes
Theo
Geeft niet hoor! Zodra ik geweest ben, zal ik me hier weer melden met mijn ervaringen. We komen op 22 juli terug, dus vlak daarna zal er hier weer iets staan! Wij vertrekken op een zaterdag en landen om 21.25 en onze vrienden gaan op een dinsdag en die landen om 20.15. De tijden verschillen dus nogal! Je hoort van me!
Er is een taxfree winkel op gazipasa. De transfer naar oba is 35 / 40 minuten. Alanya een kwartiertje verder afhankelijk van het aantal hotels wat je aandoet. Wachtruimte is heel klein. Maar perfect .
Wij landden volgens planning rond 8.30 uur op 31_8
Owww…wij ook. Zelfde dag, zelfde tijd. :cheer:
Ook ben ik blij te lezen dat de nieuwe weg klaar is, dus niks geen gevaarlijk bochten en slechte wegen. :cheer:
Zin an.
Wij vertrekken Dinsdag 4 september 16:00 uur en landen 20:55 en vliegen met Transavia als alles goed gaat.
Wij zijn gek op LM rood en hopen dat dit daar te koop is als we landen voor we de douane door gaan.
Ik hoor van u.
Bedankt alvast en een fijne vakantie
Bedankt! We zullen 't volgende week gaan meemaken…hihihi! We zitten aan het oost-strand, dus verwachtte al dat we er rond 'n uurtje over zouden doen. In ieder geval stukken korter dan vanaf Antalya!
Hallo,
Wij vliegen meestal vanaf Düsseldorf, en idd die landen nog niet op Gazipasa.
Wil dit jaar graag nog een keer gaan, en zie dat er verschillende vluchten zijn geweest.
Mag ik vragen bij welk resibureau er is geboekt, want ik kan dat zo gauw niets vinden op internet. De laatste keer geboekt via Neckermann.
Hoor graag van iemand.
Groet,
Antoinette
Ik heb via D-Reizen geboekt.
Verder heb ik vernomen dat er voor GAZIPASA niet meer geboekt kan worden dit jaar omdat alle vluchten vol zitten.
Voor volgend jaar dus in januari gaan boeken.
Op GAZIPASA wordt niet elke dag gevlogen vanuit Nederland.
Als u vroeg op de website kijkt van D-Reizen, dan kan bij sommigen hotels de keuze gemaakt worden voor dat vliegveld.
Is dat niet zo, dan een andere vertrekdatum kiezen en weer proberen.
Hoop dat u hier wat aan heeft.
Ik ben nu 1 dag terug vanuit alanya en heb nu dus zelf de ervaring om te antwoorden op mijn eigen vragen :).
Start en landingsbaan zijn kort maat niet extreem ik heb een keer gevlogen vanaf rotterdam airport en ik vind het vergelijkbaar.
Bij aankomst gelijk je visum kopen en door de douane en dan is er 1 kofferband waarop de koffers gelijk liggen ideaal binnen 35 min waren wij de luchthaven al uit.
Transfer vanuit gazipasa naar alanya heeft op de heen weg 2 uur geduurd. Wij zaten in hotel eftalia aytur dus nog voor de berg maar veel mensen werden afgezet in oba en mahmutlar. Duurde dus erg lang.
Op de terug weg hebben we er maar 50 minuten over gedaan bus zat al bijna vol met mensen die van de kant van het kleopatrastrand kwamen.
Eenmaal bij de luchthaven 30 min gewacht voordat we binnen waren iedereen stond in de rij (zelfs buiten) om binnen te komen aangezien er maar 1 band is om de koffers en handbagage te chekken. Bij de checkin ook 30 min gewacht maar dat ging opzich wel redelijk snel. Voor de douane is er 1 klein winkeltje waar je iets kan eten maar daar was het ontzettend druk en geen plek om te zitten.
Daarna door naar douane er zijn maar 2 hokjes voor ht visum en 2 voor de paspoort controle dit heeft 40 min geduurd er moesten 200 man doorheen.
Daarna kom je in een ruimte van 20 bij 30 meter waar 2 toiletten zijn (erg vies viel niet eens schoon te maken) en 1 tax free winkel (die niet eens open was terwijl er nog 2 vluchten gingen) en er staan 50 stoelen waar iedereen voor het vliegtuig moet wachten tot je naar vliegtuig mag. Ruimte is extreem klein iedereen kreeg het benauwd en haast niemand kon zitten. Het was in die ruimte na de douane ook erg warm.
Conclusie voor de heen weg ideaal maar voor de terug weg doe ik het nooit meer tenzij het groter is geworden maar voor mij voorlopig geen gazipasa meer.
Als je geland bent is er geen winkeltje waar je iets kan kopen en op de terug weg was het ene winkeltje wat er is dicht
Hoi Desireeh.
Bedankt voor je uitgebreid verslag over Gazipasa.
De heenweg is dan nog behoorlijk positief en gaat vrij vlot, als je tenminste niet tig hotels afhoeft en dat was ik jullie geval dus wel zo, dus duurde het alsnog lang, maar de terugweg niet zo dus.
Wat lijkt me dat vervelend dat er zo’n kleine ruimte is voor de opvang van pasagiers, terwijl ze toch weten dat er vliegtuigen van 150 tot 200 man binnenkomt. Daar zie ik dan wel een beetje tegenop, vooral omdat het er ook zo warm is.
Dat er niet veel winkeltjes zijn, maakt voor ons niet zoveel uit, want we roken toch niet en voor diegenen die wel roken, miss in het vliegtuig al kopen een optie.
Nouja, we gaan het (nog) zien en zelf meemaken en zal dan ook de ervaring hier neerzetten. Bedankt voor jou verhaal. :chin:
Groetjes.
Hopenlijk heb je nog wat aan mijn reactie.
Als je op Gazipasa wilt vliegen, is dat zeker wel mogelijk als je bij Corendon boekt, alleen die vertrekt dan van Amsterdam. Misschien volgend jaar ook wel van andere Nederlandse vliegvelden, maar dat weet ik niet.
Bij Corendon kun je voor dezelfde prijs kiezen welk vliegveld je wilt, alleen reizen ze dit jaar dan op dinsdag en op vrijdag vanaf Schiphol naar Gazipasa en voor de rest dagelijks naar Antalya.
Wil je liever niet via het internet boeken, de meeste reisbureau’s verkopen Corendon ook.
Een week geleden zijn wij tergugekomen uit Alanya. Wij vonden Gazipasa helemaal prima. Het is er klein, maar dat heeft dan het voordeel dat je koffer meteen vanuit het vliegtig op de band ligt en dat je niet eerst kilometers hoeft te lopen voor je ergens bent. Verder is het vervoer naar en van Alanya een stuk sneller (tenzij je pech hebt en de hele bus eerder uit mag stappen dan jij). Ja, plaats om te zitten is beperkt, maar zitten doe je dan ook wel weer in het vliegtuig. Er zijn ook toiletten voor de douane en die zijn prima en schoon genoeg, zeker niet zoals de eerder beschreven toiletten na de douane. Wij zijn na de incheck weer lekker naar buiten gegaan. Dat betekent wel dat je als je weer naar binnen wilt de security check door moet (dus riem e.d weer af), maar dat vonden wij lekkerder dan binnen blijven. het winkeltje was dicht, de koffiehoek was wel open. Maar goed zo’n winkeltje heeft toch niets anders dan wat alle tax free winkels verkopen en op Schiphol ben ik ook al lang uitgewinkeld. Voor mij hoeven die winkeltjes niet zo. Meer plek om te zitten bij de koffie zou wel fijn zijn.
Wat mij betreft mag er wel het een en ander aan organisatie beter geregeld worden. Bij aankomst was op een gegeven moment niet meer te zien wie er in de rij stond voor het visum en wie voor de papoortcontrole. En bij vertrek waren er 2 rijen voor de paspoortcontrole maar die werden voor de security check (nog een en hier moet je wel je drinken inleveren) samengevoegd, terwijl er wel 2 poorten staan. Maar goed al met al hadden wij goede ervaringen.
Groet,
Irene