Volgens mij was hier ook elders op het Turkije forum een topic over, maar ik wil ook best hier nog even mijn bevindingen neertzetten wat betreft vliegveld Gazipasa.
Nou, wij zijn er onlangs dus geweest en mag zeggen…een aanwinst voor de Alanya en omgeving reizen. Klein, maar modern vliegveld met inderdaad maar 1 korte baan. Bij aankomst in de rij voor de visa en weer voor de douane, maar gaat allemaal vrij snel.
Ook maar 1 transportband, dus ook zo weer klaar. Kan maar 1 vliegtuig landen of stijgen, dus niks geen drukte van andere pasagiers. Met de bus naar acco, in ons geval het 2e hotel, goed half uurtje over gedaan. Eerst een stuk nieuw aangelegde weg en het laatste stuk langs de kustweg.
Teruggaan… even in de rij voor intjekken, maar ook dat ging allemaal vrij vlot. De hallen zijn goed gekoeld, toiletten voldoende en schoon en er was een klein restaurantje open. Zowel binnen als buiten. Taxfreeshop wel gezien, maar was niet open en waren er toch overdag. Inderdaad, als je wat langer moet wachten, zoals in ons geval een beetje vertraging, zijn er te weinig zitplaaatsen, maar al met al… wij kiezen echt de volgende keer weer voor Gazipasa.
Even nog bijvoegen, als iemand aangeeft dat men water nodig hebt voor medicijngebruik, hoef je het niet in te leveren. Althans dat is wat ik meegemaakt heb. Misschien dat het aan de douane meneer lag hoor.
Hoi,
Leuk dat jullie ook landen op Gazipasa, wij wonen zelf in Mahmutlar, dat is plm. 12 km. vanaf het centrum van Alanya.
De tansfer tijd van Gazipasa naar Alanya zal ongeveer een 30 tot 40 minuten zijn.
De afstand is plm. 35 km.
Een klein vliegveld, ideaal als je in één van de omliggende badplaatsen moet zijn. We zijn er nu al diverse malen op gevlogen.
Één nadeel als je reist met schoolgaande kinderen wordt je door Corendon flink gepakt, omdat ze voor schoolvakanties altijd een onrealistische hoge prijs rekenen. Een goed alternaties is om te vliegen via Brussel,met Tailwind, kan zo maar 1000 euro goedkoper zijn voor een gezin (2 volw. en 2 kids)!! Er is een taxfreeshop en een restaurant, maar je moet je er niet teveel van voorstellen. Als je de laatste vlucht bent voor die dag staan ze achter je te wachten om af te sluiten, wel komisch…Zowel aankomst als vertrek kan wel eens chaotisch lijken omdat regelmatig het computersysteem uitvalt. Voor ons geen Antalya Airport meer. Makkelijk een transfer te vinden ± €7,00/€15,00
Hoi,
Ik heb vorig jaar september voor het eerst Gazipasa gevlogen. Voor mij nooit meer anders!
Ik verblijf altijd in Alanya wijk Oba en dat is maar 30 minuten transfer va. Antala altijd zo,n 2 uur.
Klein vliegveld maar niks mis mee. Alles gaat behoorlijk snel, er is een winkeltje maar wie heeft dat nu nodig??? Toiletten waren schoon.
Je kunt zowel buiten als binnen zitten. Nou ja Turkije altijd buiten natuurlijk, prachtig weer!!!
Mensen maken jullie je niet druk, het is alleen maar voor vervoer, sigaretten indien men rookt raad ik aan gewoon in de kleine tabaks zaakjes te kopen is goedkoper dan op welke luchthaven dan ook.
Ik vertrek dit jaar 4 september heerlijk naar Gazipasa vliegen en wens iedereen een fijne vakantie.