Eindelijk,morgen zondag is het zover,hop naar Thailand.Heb toch nog een vraagje voor de terugkeer.Bij het terugkeren vanuit Phuket komen we in de luchthaven van Bangkok aan om 18.00 uur.Vlucht van Bangkok naar Amsterdam is om 2.30 uur.Iemand suggesties wat te doen in die vrije uurtjes ginder?Eventueel luchthaven verlaten maar natuurlijk niet te ver weg hé.Hopelijk positieve antwoordjes,groetjes
als je om 18:00 uur aankomt kan je omstreeks 19:00 uur van het vliegveld vertrekken en je zal rond 00:30 weer terug moeten zijn wat inhoud dat je 3,5 uur hebt om eventueel naar bangkok te gaan als je dan je reis tijd eraf haalt heb je niet echt veel tijd en dicht bij het vliegveld is niet veel te zien/doen
ik zou gewoon op het vliegveld blijven daar zitten diverse restaurantjes waar je wat kan eten en er zijn ook nog winkeltjes
dit zijn altijd de vervelendste uren van de reis, maar het is wel goed dat je een aantal uren over hebt met het oog op eventuele vertraging van de air asia vlucht
in iedergeval een hele fijne vakantie toe gewenst
tja-dat is nou niet echt makkelijk- die nieuwe swampy-airport ligt (in het Thai heet het Cobra swamp) nou niet echt makkelijk-je komt er met weinig tijd eigenlijk enkel met taximeter in+uit. Dat kost je toch zeker 200 bt/rit=400=al bijna 10 euries. En je schrijft-dan wordt het moeilijk antwoorden in deze supergrote stad met miljoenen mensen en mogelijkheden-ook nou niet veel wat je belangstellign trekt.
vermits ge toch bels zijt (niet? goed onthouden?) zal de gastronomie met zeevruchten wel hoog op de lijst staan, ook al vanwege de tijd. dat is er wel op de airport, maar veels te duur (tja-ollaander he) en veels te selcht qua Thais idee.
het dichtstbijzijnde stadsdeel met alles wat het Thaise hart begeert heet BANGKAPI-daar is een supergrote MALL (deprt.store) en TESCO (wat goedkoper-ala Carrefour) met Major-cineplex. Bangkapi staat bekend om z’n enorme traffic jams-en dat klopt. maar ben je er dan is alles te voet op korte afstand. dus eten, mensen, nightmarket, massage, film, veelsteluidemuziek, vermaak, beer Singh/Thai/Chang/Heinikin, nog meer eten, de dagmarkt staat op sluiten en doet alles aan afbraak prijzen weg.
next problem: je zegt het niet, maar ik vermoed zo aan met AirAsia of prijsbokser-weg met CI of EVA? helaas-speculaas-je KAN dan pas insjekken (en je moet apart bagage doen in dat geval) vanaf 3-3,5 uur tevoor-dus nog niet direkt na arrival. bagage in bewaring geven kan-duurt wel lang-en kost 50 bt/ps/tot max 12 uur (100 voor 24 uur),
alternatief: taxi naar wat luxere Suan Aharn=vreettuin (vrij vertaald) in muggenzat=yoong mahk-mahk ambiance aan een meertje. die moeten er zijn binnen 4-5 km vanaf airport-maar in dat gebied kom ik vrijwel nooit en weet er weinig van. Taxi terug kan probleem zijn-geen nood (moet ik echt alles uitleggen?)-ff melden bij de kas en ze bellen/regelen wel wat.
Witte als je nog eventueel centjes overhebt,waarom geen massage(oil)om je te ontspannen!!zo zou ik het doen,just relax and enjoy,het is maar een idee!greetings:georgessiam.
Sorry ik vind het niet, maar het kwam erop neer in de luchthaven te blijven.Naar BKK city is ongeveer 45 minuten rijden en je moet toch oppassen met files !!! Wij hebben het eens voor gehad amaai mijn klak en als je dan maar drie uur rest ( min de file ) ! Het is lang wachten maar het is een grote luchthaven en je kan er goed eten ( niet te duur ), drinken (hahaha) en rondkuieren
Sorry bon voyage!!!
je zou naar het sananwan palace kunnen gaan dit is een guest house heel dicht bij het vliegveld ze hebben daar een terrasje aan het zwembad waar je wat kan drinken en eten
het is ongeveer 20 minuten met de taxi (ongeveer 60 bath) je kan daar vast ook wel alleen eten en drinken eventueel bel/mail je ze even met deze vraag http://bangpli.com/sananwan.htm
Bedankt al voor al jullie reacties,ben reeds aan het twijfelen tussen Bangkapi,sananwan palace,of luchthaven blijven.Vrouwtje is namelijk nogal zenuwachtig als het om tijd gaat.Andere suggesties zijn nog steeds welkom hoor,en o ja ik heb begrepen dat er nog een soort luchthaventaks moet betaald worden maar weet begot ni meer hoeveel dat is,iemand daar weet van,en zo ja waar moet je dat regelen?
Ga naar de Central in Bangna. Neem een minivan van de busterminal op de luchthaven bestemming On Nut en stap uit bij de Central in Bangna (ritduur ong. 25 minuten, 40 baht pp). Een van de mooiste Central’ s van Thailand met restaurants in alle soorten en maten. De weg er naartoe gaat alleen over expressway’s dus kans op oponthoud is zeer gering.
Heb er naast gewoond en nam voor de 2.30 uur vlucht altijd om middernacht de taxi om dan ruimschoots op tijd voor inchecken boarden etc. te zijn.
:chin: Ik zal op het vliegveld blijven en lekker eten waar ook veel Thai mensen (personeel) eten is volgens mij op de onderste verdieping in de hoek een restaurant waar je voor niet al teveel geld heerlijk kunt eten en drinken
naar Bangkok stad lijkt mij geen optie slepen met bagage en de tijd van het op en neer reizen
succes
Je bedoeld die 500 THBT p/p als je vertrekt, die hoef je niet meer te betalen dat is al afgeschaft sedert een jaar of 2 of 3…is nu doorberekend in de ticket.