Hoi,
Ik vlieg op de terugreis vanaf australie via bangkok. Ik kom daar dan om half 2 's nachts op het vliegveld aan. Is dit gevaarlijk, en hoe kan ik goed regelen dat ik snel bij een hostel kom? Gewoon taxi nemen of zijn er betere manieren?
Als ik bangkok weer verlaat (bangkok-amsterdam) vertrek ik 3 uur 's nachts. Dit lijkt me een minder probleem, aangezien ik dan al wat gewend ben en waarschijnlijk om 1 uur al op vliegveld moet zijn ofzo.
Heeft iemand tips of ervaringen hiermee?
x Marijn (ik ben een meisje)
Marijn,
Je hoeft je niet druk te maken ! Bangkok is hardstikke veilig, absoluut veiliger dan Amsterdam.
Beste manier is om een taxi te nemen, misschien kan je mensen op de luchthaven of in het vliegtuig vinden die ook naar het centrum van Bangkok moeten, kunnen jullie samen gaan. En neem wel een taxi met taximeter.
Uiteraard moet je wel goed opletten, maar dat geldt voor elke stad, Bangkok is daar geen uitzondering op.
Kan je niet van tevoren op internet een hotel boeken in Bangkok ? Scheelt je zoeken naar goede accomodatie midden in de nacht.
Goede reis !
Hou er rekening mee dat je op het vliegveld van Bangkok, als je terugvliegt, 500 Baht moet betalen als je het land verlaat (misschien dat je dat al weet, maar misschien ook niet!)
Groetjes,
Aniek
Als je de deur vd luchthaven uitgaat, paadje rechts naar onder, en dan achter het muurtje 10 meter terug naar links, daar staat een loket waar je een busticket kan nemen. Scheelt zich 1/3 van de prijs vd taxi. Maar ik weet niet of de bus 's nachts rijdt (ff in de lonely planet kijken).
Als je 's nachts de taxi neemt, best binnen reeds ticket kopen aan een loket. Tel maar op 300 bath voor een rit.
Enne … in Bangkok wordt het nooit nacht … het wordt er enkel donker en weer licht. Het leven gaat gewoon verder. Dus als je je in een toeristische buurt laat afzetten (Khao San Road bvb) vindt je steeds wel een guesthouse ergens.
Om terug te vertrekken kan je je beroepen op één vd vele reisbureautjes die een busje regelen voor meerdere toeristen. Wél tijdig je zitje reserveren! (en prijzen vergelijken)
Geen probleem, is heel veilig daar.
Taxi nemen kan ook is iets duurder als de bus.
Maar ik denk als je s nachts een taxi neemt dat dit sneller is dan met de bus.
Taxi vanaf de Aiport met Meter (als ze dat doen snachts) is ongeveer 200-225 bath naar het centrum van BKK, bijv. Kao San Road.
Of Naar de Sukhumvit buurt.
Zonder meter zullen ze snachts ongeveer Bath 300 vragen.
Succes.
groetjes peter.
Airport bus rijdt niet 's anchts, dus een taxi is de beste manier.
Ik zou inderdaad vamn te voren een hotel boeken, de meeste mensen hebben geen zin om midden in de nacht nog een hotel te gaan zoeken en op dat moment ben je erg kwetsbaar voor mensen die proberen gebruik te maken van je vermoeidheid.
Veel plezier.