Hoe gemakkelijk of moeilijk is het om LP - Pakbeng - LP te doen ?
Hoeveel moet daarvoor uittrekken ?
Ik moet terug naar LP is de uitstap het waard ? of zijn er ander opties ?
Phonsavan is geen optie want daar zal ik al geweest zijn.
dan moet je eerst even die drukke agenda openslaan om te kijken wanneer dat zal wezen. For the time being-erg laag water in de Mekong (gefluisterd wordt dat China dammen bouwt en water steelt) zijn de bootdiensten gestremd.
Ik antwoord nooit op vragen of het de moeite waard is van mensen die zelf niet eens onder woorden kunnen brengen wat zij de moeite waard vinden. Want NL/BE zijn allemaal zo superindividualisties dat ze vooral hun eigen mening koesteren. En ALS het al gaat is het per boot-keus tussen oncomfortable slow boat en net zo uncomfy fast boat. Die reizen beschouw ik als de bekpekkers ontgroening-diploma-examens. Je telt pas mee als je dat met echte bewijzen kan staven.
Maar als het weer normaal marcheert (denk aan einde 2010) dan is het doodsimpel-net als de IR-trein van Lokeren naar Beveren: naar de statie (pardon, quayside), kaartje kopen, je beurt afwachten. Je gegevens worden opgenoteerd-voor als er nare accidenten komen, dan weten ze wie er vermist wordt en welke embassies verwittigd.
Heen en terug lijkt me eigenlijk onzin-die boot neem je om naar HUay Xay (of vandaaraf) te reizen. Huur anders gewoon een boot voor een uurtje pleziervaren-of naar die 100000 buddabeeldentempel o.i.d.