Low budget, trekreisje in Europa eerste helft van JULI

Ik ben op zoek naar mensen die samen met me een low budget reisje zouden willen doen.
De bestemming maakt me niet zo zeer uit maar daar het low budget is zal het waarschijnlijk binnen Europa blijven. Liefst waar het warmer is en waar veel mooie natuur is. Al heb ik wel een sterke voorkeur voor Scandinavië.

Ik ben zelf 24 jaar trouwens, uit Gent (België). Ik ben geïnteresseerd in cultuur (architectuur, kunst, design,…), natuur (bossen, bergen, meren,…), feestjes, gezelligheid,…
Ik ben op zoek naar spontane easygoing, open-minded mensen tussen 18 en 27 jaar, man of vrouw maakt niet uit.
Het zou voor de eerste twee weken van juli zijn. Dus ben je dan vrij en lijkt het je wat aarzel niet om een berichtje te sturen!

tot snel!

Hallo…
Wel de tweede week van juni zou ik wel kunnen.
Maar scandinavié lijkt me wat heftig dit jaar.
Wilde het bij een weekje Oostenrijk houden,in de regio mayerhoffen schijnt er een groot natuurpark te zijn.
Tip van een collega.
Een trek van een week kost je daar al in rond de 500 euro.
Je zult dan wel niet elke avond bakken moeten verzetten:-)
Grtz Filip

Hej,

Ben van Antwerpen en wilde graag ook eens een trekking doen in het zonnetje. Na veel organisatie en geleuter met wat vrienden zijn onze plannen om deze zomer op pad te gaan gesneuveld. Redelijk jammer want keek hier erg naar uit. Scandinavië lijkt me heel leuk maar was eerder richting zuid-Frankrijk of de zonnige en warme kant van de Elzas aan het denken. Ik ga namelijk in september al naar Lapland.

BTW ik ben ook sterk geïnteresseerd in kunst en architectuur (wilde dit eerst studeren) maar koos toch voor een creatieve lerarenopleiding :stuck_out_tongue:

Let me know something.

Groetjes

PS: ik ben de tweede en derde week van juli vrij.

Hoi!

Ik ga niet gaan rondtrekken, maar ik ga met een paar vrienden naar het huisje van mijn ouders in het zuiden van Frankrijk (28 juni tot 8 juli). Eerst gingen we met een hele bende zijn, maar driekwart heeft afgezegd… Dus als er nog zieltjes meewillen, geen probleem! Je moet enkel daar geraken en een tentje hebben…

Contacteer mij als je er wat voor voelt!

Groetjes
Margriet

Ps: De leeftijden liggen tussen de 19 en 25j, we komen allen uit regio Gent…

Hoi Margriet,

Lijkt me ook wel leuk… Altijd hetzelfde met mensen die afzeggen é pff… :slight_smile:
Hoe gaan jullie naar daar en hoe terug? Ik ben pas vrij vanaf 1juli…

Groetjes
Dieter

Hey,

Ik ben ook van plan om de 2e helft van juli te gaan rondtrekken, maar heb ook nog geen zielsgenoten gevonden :stuck_out_tongue:
Mijn plannen stonden momenteel op Corsica, 1weekje rondtrekken op eiland zelf en ±1 week in de bergen daar (waarschijnlijk GR20).
Maar ook scandinavië behoorde nog tot de mogelijkheden, ben 2jaar geleden al naar Noorwegen geweest.
Liefst alles low budget natuurlijk, met rugzak en tent.

Ben een 20jarige student Architectuur in Gent, ben van Aalst. Hou van de natuur en cultuur.

Hoi Tom,

Heb net wat info bekeken over GR20 naar’t schijnt is het vermoeiend en redelijk duur. Misschien ergens een mooie compromis zoeken met zon, heuvels…

Misschien enkel het eiland-gedeelte want heb mr max. 10 à 12 dagen (2/3e week juli - ik schreef hierboven wel vanaf 1 juli, maar 2/3e week komt beter uit).

Of waarom ook niet naar Scandinavië ;p

Vermoeiend is het waarschijnlijk. Duur, hangt er vanaf wat je ter plekke opdoet. Ik zou eten in vorm van vriesdroog vanuit belgië meenemen en overnachten in tent. Dit maakt de kost eigenlijk enkel de kampeer(staanplaats) aan de berghut. Dit alles meenemen maakt het natuurlijk nog iets zwaarder :wink:
Compromis zou ev. tussen pyreneeën-ebro zijn (noord-spanië) Dat is hele zone van Barcelona-Zaragoza-Logrono-Bilbao. Met veel open woeste natuur, maar natuurlijk veel meer desolate gebieden tussen de steden (zoek maar op: Bardenas Reales). Volgens mij hele mooie stukken om te doen ook.

Ohja mss nog vermelden; afhankelijk van de mensen die ik mss vind zou ik overwegen om per auto te gaan. vanaf 2 personen weegt het namelijk wel op om met de auto te gaan en op die manier te overnachten en eten van hier uit mee te nemen nzo.
Alleen zou ik waarsch gaan liften en gewoon rondtrekken :wink:
Dit is natuurlijk ook een groot verschil in wat je terplekke af legt om te zien.

Heb ng ff rondgekeken… Zie je het zitten om GR20 - Corsica wat in te korten? (Ze stellen 15etappes voor maar dat is dan te lang voor mijn vakantie) Ik kan van 7 - 19 juli (evt. uit noodzaak een klein beetje langer maar dan moet ik vakantie vragen).
Een 12 dagen dus wrs 10 dagen écht Corsica… Heb zelf geen auto :s

Er is trouwens nog iemand in een andere groep die naar Corsica wil…

Ik zou waarschijnlijk zelf maar 1e (noordelijk deel) doen, om nog wat tijd over te houden op eiland zelf. Dus tot in Vizzavona.
Ik kan echter wel pas vanaf ±15juli vertrekken, dus dat vormt wel enig probleem.

Oei dat kan mss wel problemen opleveren ;s ik ben dan nl. al ingeschreven om kinderkampen te begeleiden.

In ieder geval kan je me wel contacteren als je nog eens een reismaatje zoekt :wink: