Low budget reizen in Ghana?

Nee ik ben niet in Ghana geweest , anders zou ik dit alles niet vragen he …

Maar laat maar ik ga wel lekker ergens anders heen, niet dat ik bang ben voor de armoede , ik ben in cambodja , birma , laos, vietnam , en India geweest in mn eentje . Sommige plekken waren ook niet makkelijk te bereizen. Maar die prijzen … nee dankje ,.

bedankt voor de info!

Hoi Sander,
VOor wie echt voor een dubbie op de eerste rang wil zitten is Azie inderdaad goedkoper. Maar Ghana behoort echt niet tot de dure Afrikaanse bestemmingen. Accra is inderdaad fors duurder geworden in de afgelopen jaren, maar hoe noordelijker je komt, des te beter is het genieten met waar voor je geld.

GRoet,
Gerard
“Ervaar Ghana”- de reis- en cultuurgids ook voor thuisblijvers
www.ghana-verkeersbureau.nl/reisgids.html

Ik snap niet dat zulke landen dan zo duur zijn, nou snap ik dat ze daar niks kunnen eten , niet omdat ze zo weinig geld hebben maar omdat alles zo duur is .

Ik geef Sander groot gelijk!

Ghana is niet het land waar je je vakantie wilt houden. Er is hier niks, behalve 1 grote vuilnisbelt!
Gerard, ga er eens een tijdje wonen i.p.v. dat veilige plaatsje van je aan de IJssel. Dan wil ik nog wel eens zien, of je dan ook zo verliefd bent op dit land. Er zijn maar weinig Ghanezen, die echt eerlijk zijn.
De gemiddelde Ghanees is een geld prostitué. Bovendien zijn ze corrupt van de bovenste plank, van laag tot hoog! Nee, zo snel ik hier weg kan, ga ik naar andere oorden. Let wel, ik ben niet de enige die zo over Ghana denkt.
Als je, zo als ik, een Ghanese partner hebt, dan gaan er in 1 keer hele andere dingen spelen. Ik verwacht ook hier binnen 1 a 2 decennia weer een oorlog te zien. Zolang er koningen en chiefs hier de lakens uitdelen, blijft dit een 3e wereld land, wat Obama ook mag zeggen!

Dus Sander82, ga inderdaad een ander oord opzoeken, waar je je wel thuis kunt voelen. Laat CoolyWooloy maar kletsen, voor hem is het pure winstbejag!

Groet, Awaaze

Awaaze,

Het verbaast me niets dat corruptie, graaien en oplichten geliefde bezigheden zijn, doch ik moet stellen dat Ghana behoorlijk wat minder is dan bv Curacao, Kroatie of zelfs Italie.
Ik heb in veel landen gewoond en Ghana is inderdaad af en toe een grote vuilnisbelt, maar indien je een bedrijf wilt opzetten dan in Ghana nog altijd de hemel op aarde.
Er zijn landen waar de overheid je het werken volstrekt onmogelijk maakt of waar de markt zo klein is dat er niets te doen is.
Wat dat betreft heeft Ghana nog meer dan genoeg te bieden, er is nog van alles mogelijk, maar je moet het wel zien.
Gemakkelijk zal het niet zijn, er zullen velen zijn die je proberen op te lichten, betalingsgedrag zal zeer slecht zijn, maar…het kan nog altijd slechter en dat is met name een ondoordringbare bureaucratie…daar kun je helemaal gestoord van worden.

Mijn indruk van Ghana is dat in feite alles te koop is en dus kun je op het gebied van zaken doen redelijk alle kanten uit. Leuk is het niet, maar het kan altijd slechter.
En criminaliteit valt voor mij 100 % mee. Ik ben Curacao gewend en daar moet ik met een pistool naar het strand, heb ik 2 pistolen verspreid door het huis liggen om i.g.v. nood er snel bij te kunnen en ik heb niet de indruk gekregen dat Ghana daar ergens in de buurt komt.

Ben het overigens wel met je eens dat Ghana geen vakantieland is, er is weinig te doen, vervoer is rampzalig, je moet echt fanatiek zijn om Ghana als vakantieland leuk te vinden.

Ik ben het grotendeels met voorgaande schrijvers eens; Ghana is niet bepaald een vakantieland. Ik heb er wel gedeeltelijk vakantie gehouden, maar dat was alleen mogelijk omdat ik tijdelijk ‘pleegdochter’ was van een gerespecteerd gezin. Ik had constante begeleiding en zonder hen had ik lang niet zo’n leuke tijd gehad. Je kunt als blanke niemand écht vertrouwen, want iedereen is alleen op geld uit. Afzetterij en discriminatie is in de ogen van Ghanezen volledig gerechtvaardigd (diefstal ook, maar dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen), iets wat ik overigens niet bekritiseer vanwege de omstandigheden, maar wat het er voor een vakantieganger niet beter op maakt. In mijn tijd daar ben ik maar een handvol mensen tegengekomen die ik vertrouwde; mijn pleegouders, pleegbroer en begeleidster.
Begrijp me niet verkeerd, het was een leuke tijd, ik heb de prachtigste natuur en cultuur ervaren, en ik ga zeker nog eens terug, maar alleen als ik bij vertrouwde mensen ben. Anders ben je alleen maar bezig met je zorgen maken over je veiligheid, je geld, je gezondheid, etc. En dat is nou niet bepaald een vakantie te noemen.
(mocht je daarentegen teveel geld hebben en er geen probleem mee hebben om dit uit te geven aan iedereen, dan weet ik zeker dat Ghanezen je beste vriend zijn)

Hoi Sander,

Ik vraag me af hoe jouw reis door Ghana was…
Waarschijnlijk heb je een mooie reis gehad maar ik vind het heeeeeel erg jammer dat de meeste mensen op dit hele forum van Ghana zo negatief zijn! Die mensen zijn niet realistisch en veel te kritisch voor een arm Afrikaans land… Wat verwacht je? Ik vraag me af of die mensen unberhaubt wel wat gewend zijn…
Ik vind in ieder geval dat de sfeer op het Ghana forum niet goed is en dat is erg jammer voor zo’n mooi land met vriendelijk mensen!

Gr. Piet

Dag allemaal,

Helaas, Sander, lees ik dit bericht te laat, anders had ik echt nog wel tips voor je!

En verder verbaast mij die algehele negativiteit over Ghana en Ghanezen hier, want ik ben het absoluut niet met jullie eens. Mijn ervaringen zijn heel anders. Natuurlijk zijn er Ghanezen die alleen iets voor geld willen doen, maar dit is zeker niet de meerderheid.

Groetjes, Sanne

Ik mag wel zeggen dat ik Ghana en de Ghanezen grondig ken.

Wat toerisme betreft: indien je in dit land op een aangename manier low budget wil rondreizen, moet je écht wel een zéér ervaren reiziger zijn, anders is de kans uiterst groot dat je met veel kritiek terugkomt. Maar het is dus wel mogelijk - en zelfs met een zeker “comfort”…

Heb je evenwel een royaal budget beschikbaar, dan zal je je rondreis in Ghana zeker niet beklagen! Het land is toeristisch nog niet erg ontgonnen, wat het een zalige bestemming maakt voor wie een meer “avontuurlijke” reis wil maken…

Hey,

Ik vind het enorm spijtig dat hier zo veel negativiteit hangt over Ghana. Het is een prachtig land! Dat is zolang je natuurlijk geen Europees comfort verwacht. Het vervoer is onvoorspelbaar, je moet heel veel wachten, je kan ziek worden van het eten,… Maar dat maakt reizen juist zo interessant. Ik heb altijd met het (ongeveer) goedkoopste vervoer gereisd en in de bijna goedkoopste hostelletjes verbleven en dat was een fantastische ervaring. Tenzij je natuurlijk een toerist bent die een strak tijdschema heeft waarvan hij niet wil afwijken, en met schrik voor onverwachte omstandigheden. Je kunnen laten meedrijven op het feit dat je niet weet wat komen gaat, is juist het fijne aan reizen.
Ghana vind ik een fantastisch land om te reizen. Als vrouw kan je er helemaal alleen op uit trekken. De mannen zullen je wel vragen om te trouwen, maar ze worden nooit handtastelijk en pushen het nooit te ver.
Tuurlijk vragen Ghanezen je meer geld dan ze aan een Ghanees vragen. In hun ogen ben jij dan ook super ontzettend rijk. Je moet hiervoor alert zijn.

En begrip hebben voor de Ghanezen. Ga met een open blik. Je komt terecht in een totaal andere cultuur. Als je de mensen als lui gaat bestempelen, bekijk je hen vanuit je Westers standpunt en dat doet echt teniet aan hoe een prachtmensen het zijn.

Spijtig Sander, dat ik hier niet eerder was om je te overtuigen toch naar Ghana te gaan. Als je met een open blik in de wereld staat en geen toerist bent die op zoek is naar Westerse standaarden, maar eerder de wereld wil leren kennen, is dit een prachtig land.

Sarah