Loon

Hoi!

Wat is normaal loon op curacao en dan bedoel ik het gemiddelde loon voor een 21 jarige voor een 40 urige werkweek.

Want ze bieden mij 1900 gulden bruto per maand.
Maar dat lijkt me zo weinig.

Ik neem aan dat er 1/3 belasting af gaat (of is het daar minder)

en 3 gulden staat gelijk aan 1 euro dus dat betekent 422 euro per maand wat ik over hou …

Is het leven daar dan zo goedkoper?

Alvast bedankt!

Hoi,

Ik weet er niet zoveel vanaf maar als je voor een antiliaans bedrijf werkt dan liggen de verdiensten rond de 500 euro per maand. Als je voor een Nederlands bedrijf werkt dan liggen de verdiensten meestal hoger.
Hoeveel belastingen afgaan daar heb ik geen flauw idee van.
Curaçao is niet zo heel goedkoop. Supermarkten zijn ongeveer even duur als in Nederland maar uiteten gaan kan heel goedkoop. Op veel plaatsen heb je een 10 gulden hap of een 10 gulden kaart.
Voor strandjes moet je regelmatig ook entre betalen, de benzine is dan wel weer een pak goedkoper als bij ons maar stijgt daar ook langzaamaan.

Succes nog

Ps: even over dat 1 euro is 3 nafl. Dat klopt dus niet! 1 euro is ongeveer 2,6 a 2,7 nafl.

Daarnaast is het gemiddelde loon als ik goed heb 1200 nafl per maand. Dus dan is dat bedrag wat je geboden wordt niet mis! En ps: het is goedkoper om uit eten te gaan (vaak dan) dan zelf te koken!:biggrin::slywink: En zo steun je de plaatselijke economie ook nog eens. Wat je ook kunt doen is het eten van de markt halen!:smirk:

1900 bruto per maand is zelfs op Cuaracao een slecht loon, dus daar zou ik toch niet intrappen, want daar kom je niet mee uit !

Ik heb begrepen dat de lonen idd rond de 500 euro per maand liggen dus 1900 gulden is een prima bedrag! Je moet alleen zorgen dat je een goede huisvesting hebt die je hiervan kan betalen en misschien is het handig als je geld meeneemt vanuit Nederland zodat je niet in de knoop komt. Ik vind het wel een goede vraag hoeveel belasting eraf gaat want dat weet ik ook niet, maar ben er wel benieuwd naar?? Wat ga je doen voor die 1900 gulden?