Kosten levensonderhoud Curaçao

Hallo allemaal,

Ik ga in april voor minimaal een half jaar werken op Curaçao. Weet iemand wat de gemiddelde kosten zijn voor het huren van een kamer, een auto, benzine, boodschappen etc?

Alvast bedankt!
Groetjes Wickie

Hoi Wickie,

Op dit moment verblijf ik 4 maanden op Curacao en ik kan je zeggen het leven hier is erg duur. Voor mijn auto betaal ik 280,- (dit is de goedkoopste auto in mijn studentenhuis, ik heb 19 huisgenoten). Ik betaal aan huur 350,- (wel iets duurder dan het gemiddelde maar ik zit in een veilig studentenhuis + zwembad). De kosten die ik aan boodschappen uitgeef zijn ongeveer 50 euro per week (maar dan eet ik met 4 mensen, voor jezelf koken is een stuk duurder) en dan nog de rest het uitgaan, strandjes etc. dat is erg afwisselend!

Veel succes!

Groetjes
Martine

1 like

hoi wickie. Ik ben ook volop aan het zoeken om te gaan werken op curacao. jij zit er ondertussen waarschijnlij al :). valt dit allemaal wat mee, en wat is eigenlijk de beste manier om daar werk te vinden?

alvast bedankt.

Voor jezelf koken is een stuk duurder?
Wij zijn ook met ons 4tjes thuis, en geven voor boodschappen 200 a 250 gulden boodschappen per week uit, en dan word er niet buiten de deur gegeten.
Als je na gaat dat bijvoorbeeld een daghap 15 gulden kost + drinken ben je x4 toch wel zn 80 gulden per avond kwijt? je zou neem ik aan ook thuis drinken willen hebben en je ontbijt?
Voor ons is het niet goedkoper, voor 80 gulden kan je heeeeeel wat eten halen voor 4 personen :stuck_out_tongue: