Goedendag!
Om informatie op te vragen zou ik willen weten hoeveel $?.. je kwijt bent voor een verblijf van 1 week op curacao, met de dagelijkse benodigdheden die je nodig hebt. En eventueel huur van auto en onverwachte uitgaven.
Oh… trouwens… zijn er ook boten die van bv… aruba > bonaire > curacao > venezuela gaan?
Op google wordt ik niet veel wijzer.
bvd
Op dit moment zijn er geen boten die naar Aruba of Bonaire gaan. Je kan een boot inhuren en dan naar Bonaire of Aruba varen met kapitein. In de periode tussen aswoensdag en goede vrijdag zal ik niemand aanraden om met een boot naar bonaire of aruba te gaan. De zee is ontzettend ruw en de kans om zeeziek te worden is groter.
1 week curacao:
-
Verblijf: Je kan in een hotel blijven en je kan in een appartementen complex blijven.
Wil je een luxe hotel of wil je in een appartementen complex. Het hangt helemaal van jou zelf af. Wat wil je voor een hotelkamer betalen per dag en dan kan je beter geholpen worden.
-
Auto huur: Je hebt autoverhuur bedrijven die goedkope auto’s verhuurd. Ik ken er eentje die auto verhuurt vanaf 27,50 / 32,50 / 37,50 / 42,50 etc er komt nog 7,50 verzekering bij. Je kan een email sturen en ze geven je meer informatie daar: [EMAIL=“info@cascar.net”]info@cascar.net
-
Eten en drinken: Je kan naar een supermarket gaan en boodschappen doen en dan kan je bijv. brood, beleg etc kopen. Als je zegt ik wil elke dag uit eten gaan hangt het er ook vanaf wat je wilt eten. Er zijn chinese restaurants die niet duur zijn, je kan het ook mee nemen naar huis. Je hebt ook de Mc. Donald, Denny’s. Als je luxe wilt hebben zijn er ook restaurants. Het hangt er helemaal vanaf wat je zelf wilt.
Als wij op vakantie gaan kijken we wat we elke dag kunnen uitgeven aan eten etc. En dan weten we ook waar we kunnen gaan eten.
Onverwachte uitgaven denk ik dat je niet zult hebben. Alleen als je een duurdere hotel /appartement gaat nemen kan het gebeuren. Net zoals een auto als je een ongeluk mee krijgt en het is jou schuld ja dan ben je ook de borg kwijt.
Ik kan je alleen zeggen het hangt van jou zelf af hoe duur je je vakantie wilt maken.
Succes
Bedankt voor je behulpzame mailtje!
Ik wil een week of 3-4 (nog niet echt een idee) op curacao verblijven op basis van backpackers prijzen. Kortom, niet te dure hostels.
Alleen op google word ik niet veel wijzer, ik zie wel hostels vanaf €30 per nacht.
Wat autohuur betreft, moet je minimaal 23 jaar zijn voordat je een auto mag huren?..
De prijzen zijn goed zo te lezen.
Is het mogelijk om op curacao je buikje rond te eten voor ci. 15-30 euro per dag? Wat zou jij me aanraden om sowieso (qua eten) uit te proberen op curacao?
Hoe is het uitgaansleven? Welke dansclubs/discotheken etc, zou je mij aanraden?
Wat bezichtingen betreft heb ik hiervoor al een lijstje opgesteld. Het gaat me nu enkel om de prijsuitgaven. Zodat ik een overzicht heb.
Trouwens, werk schijnt er ook makkelijk te vinden te zijn? Ik ben een harde werker, en vind eigenlijk alles wel best. Zijn daar ook uitzendbureau’s of hoe werkt zoiets.
Alvast bedankt voor alle moeite :vak02: