ik zit op dit moment in het 5e jaar van het VWO en ben niet van plan direct door te gaan studeren nadat ik mijn VWO heb afgerond. Ik zou graag in de tussen tijd ergens heen gaan, hier zit ik dan ook al zo’n jaar aan te denken en informatie te verzamelen. Ik zou graag naar het Carribisch gebied willen en dan wel Aruba of Curacao. Ik heb op Aruba een tante wonen wat natuurlijk wel wat scheelt gezien zij daar maar de helft van het jaar woont en ik misschien daar zou kunnen intrekken. Maar nu heb ik een financiele vraag: omdat ik daar zeker werk wil hebben, maar natuurlijk niet de zekerheid kan hebben dat ik er meteen wat vind, wil ik genoeg geld hebben om het 1 a 2 maanden uit te kunnen zitten zonder enige inkomsten. Mijn vraag is nu, wat zal ik ongeveer per maand nodig hebben?
Ik ben net zelf bezig om voor 2 maanden naar Curacao te gaan, voor een onbetaalde stage. Ik weet ook nog niet hoeveel ik precies kwijt ben, maar op de volgende kosten moet je in elk geval rekenen:
kamerhuur per maand: ong. 250-300 euro
levensonderhoud per maand: 500 euro
vliegticket: tussen de 600 en 1000 euro, ligt aan hoe vroeg je boekt
Dit zijn de kosten waar ik rekening mee houdt, maar het ligt natuurlijk ook een beetje aan hou “rijk” je wilt gaan leven!
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb!
harstikke bedankt! Nu heb ik weer een iets duidelijker beeld, ik dacht zelf dat ik ongeveer zo’n 1000 euro per maand zou moeten hebben, voor de zekerheid. Dus als ik dan zou willen gaan, zou ik een bedrag van zo’n 2000 euro moeten meenemen, en dan ook nog het ticket natuurlijk. Dus ik heb dan maximaal 3000 nodig. Dit is alleen nog wel zonder enige administratie kosten en dergelijke. Enig idee op hoeveel dat zou kunnen uitkomen?
Hey danielle
Bij jou vallen dan de accomodatie kosten grotendeels weg, dat is al een grote kostenpost. Ik denk dat je het met 3000 euro het zeker 2 maanden kunt uithouden. Vergeet idd niet de onvoorziene kosten. Op Aruba heb je vrij snel een baan hoor, voor in de horeca is het goed te doen. Als je daan bent kan je gewoon binnenlopen en vragen of ze nog personeel nodig hebben.
En ik weet niet of je een rijbewijs hebt, maar een auto is ook geen luxe, of je moet het doen met het openbaar vervoer wat ik niet iedereen aanraadt