Wat kost levensonderhoud op Curacao?

Hallo,

Kan iemand mij een indicatie geven wat het ‘leven’ (met name boodschappen, restaurants, cafés) kost op Curacao? Ik hoor namelijk dat, omdat alles geimporteerd moet worden, het best duur is en dat je de euro bijna 1 op 1 uitgeeft.

Kan iemand uit ervaring spreken?

MvG,

je kan het zelf zo duur of zo goekoop maken als je zelf wilt wil je alles nederlands ga dan naar centrum maar maakt het niets uit wat voor producten je wilt kijk dan eens bij goisco of die andere bij esperamos supermarket
ik lees hie in ned in de extra dat arco iris goegkoop is op het gebied van vleespakketen , meerdere supermarkten hebben dit soort paketten en zijn voordeliger als dat je alles los koopt
er zijn producten uit ned die daar goedkoper dan hier in ned ,hoe komt dat ??? Nou doordat er dan geen belasting in nederland over hoeft worden betaalt en op en zogenaamde TIR transport word gezet

supah, voor jou levens onderhoud ben je ongeveer een kleine 1400 ang kwijt per maand. met dat geld kun je een autoje rijden en in de weekenden gaan stappen. let wel als je speciale dingen wil eten dan ben je duurder uit.

als je de toerist wil gaan uithangen dan ben je een kleine 1000 ang per week kwijt.
mvg mako

Ik ga binnenkort een half jaartje werken @ Curacao, ga ongeveer NEF 3000 (bruto) en NEF 1000 fooi verdienen (netto) is dit een beetje reeel om van te leven ?

Wat kosten de boodschappen je gemiddeld per week ?, brood kaas vleeswaren, en bijv ingredienten voor een warme maaltijd in de supermarkt met locale produkten

Zit zelf te kijken nu naar een studio of appartementje, heeft iemand tips of ervaringen met een goede buurt of appartement of studio ?
zelf zag ik dit : http://www.appartementenopcuracao.nl/kamers.html

En wat betreft een auto, zijn er mensen die er nog vanaf moeten of kan ik beter een autootje huren voor een half jaartje !

Gr Lennaert