Zijn er mensen die de beiden versies hebben vergeleken?
Ik neem aan dat de 2007 de meest actuele prijzen heeft maar zijn er daarnaast nog meer wezenlijke verschillen?
Dit ivm mijn Thailand-reis in februari 2008.
Zijn er mensen die de beiden versies hebben vergeleken?
Ik neem aan dat de 2007 de meest actuele prijzen heeft maar zijn er daarnaast nog meer wezenlijke verschillen?
Dit ivm mijn Thailand-reis in februari 2008.
Ja, de vroegere versies waren echt compleet.Nu zie je dat er hotels worden weggelaten.Bijv. in Phetburi is Khao Wang Hotel weggelaten, en in Prachuap Khiri KhanSuksant Hotel, dit zijn beide rechttoe-rechtaan hotels, een beetje sfeerloos , maar wel vriendelijk, en beide slechts 250 B, goede waar voor zijn geld.De LP is meer aan het voorselecteren.Toch zeg ik: Aanschaffen, en voordat je in een stad aankomt, nog even doorlezen, zodat je weet waar je moet eten en slapen , en weet wateen taxi kost. Je verdient het zo altijd weer terug.Hans.
Bedankt voor je snelle reactie Hans, dan ga ik voor de 2e hands versie van 2005.
Misschien ben ik nu te laat, maar ik moet zeggen:Ga toch voor een nieuwe , omdat in Thailand de zaken snel op en neer gaan.Het is niet leuk als je hotel-keuze nummer 1 niet meer blijkt te bestaan.Hans.
Zaken in Thailand gaan snel op en neer, dus de LP is al verouderd voordat hij gedrukt is ![]()
Zelf gebruik ik de LP meer om een route uit te stippelen en te kijken op welke trajecten er ongeveer hoeveel bussen gaan, en veel minder om een hotel uit te zoeken. Ik neem liever ter plekke een kijkje. Waarom altijd de massa volgen, er zijn volop leuke guesthouses!
Hallo Jenny,
Als jij dat uit een gids wilt halen , dan is de Rough Guide een betere keuze.
Aan het eind van ieder hoofdstuk (Bijv. Noordoost Thailand) heb je een rubriek “Travel details”. Dan krijg je een onderverdeling tussen bus , trein
en vliegtuig. Dan van plaats tot plaats beschreven hoe lang en hoeveel per dag.
Voorbeeld: Bus Chiang Khan to: Bangkok (5 daily, 11 hr), Chiang Mai (8 daily, 6 hr), Loei (every 30 mins by songthaew, 1 hr) Pak Chom (every 30 mins by songthaew, 1 hr).
Vanuit Chiang Khan vertrekken niet zoveel bussen, de lijst van bijv. Loei
of Phitsanulok is drie keer zo lang. Ik vind het een zeer handige rubriek als je, zoals ik, niet langer dan drie-vier uurtjes per dag wilt reizen.
Toch heeft de Lonely Planet mijn voorkeur, omdat ze bijna altijd zeer treffend kunnen beschrijven hoe een hotel of guesthouse eruit ziet,
en hoe de sfeer is.
Hans.