Lokale tijden Argentinie ?!

Hallo,

Wij vertrekken volgende week naar Argentinie. Wat ik me afvraag hoe zit het met de lokale tijden in Argentinie. We hebben ook een aantal binnenlandse vluchten waarvan de vertrek en/of aankomsttijden nogal wijzigen. Ik heb het idee dat er verschillende tijden zijn in Argentinie maar kan daar weinig over vinden.
De wijzigingen worden trouwens netjes doorgegven door Aerolines (geboekd via flite reps)
Ook is mij op gevallen dat een vlucht van bv 2 uur vertrekt om 8.10 en land om 9.10.

Zijn er verschillende tijden in bepaalde provincies/regio’s.

Wij gaan van Buenos Aires => Puerto Madryn => El calafate => Salta => Iguazu => Buenos Aires.

Groeten,

De Broekskes

Voor zover ik weet is er nu weer één gemeenschappelijke tijd in heel Argentinië. Vorig jaar waren er op een gegeven moment verschillen tussen West- en Oost-Argentinië (de zogenaamde “huso horario”). Op dit moment is in Argentinië de tijdzone GMT -3 ingesteld.

Voor de actuele tijd alhier in diverse steden en regio’s check 3669 Horloge Parlante © Heure Paris France

groet en goede reis,

Jan

Het is weer op-en-top Argentijnse politiek inderdaad. Vorig jaar 2 tijdzones, dit jaar hebben ze afgelopen week besloten voorlopig toch maar geen zomertijd in te voeren in de oostelijke en noordelijke provincies.

Gevolg is inderdaad dat je 100x een email krijgt van wijzigingen in vluchtschema´s. Je wil niet weten hoeveel wij er binnen krijgen voor onze klanten :disgust: