Zoals velen van jullie wissel ik een begeleide Jokerreis al eens af met een zelf georganiseerde reis… vooral naar Afrika was dit de laatste tijd het geval. Wel, ik ben nog maar recent terug uit Kenia, en heb daar een prachtige tijd beleefd. Het werd een bonte afwisseling van the Big 5 in de safariparken, de boeiende lokale bevolking en de rustgevende natuur.
Uit ervaring wist ik dat het niet simpel zou zijn om vooral de safari’s en enkele tochten georganiseerd te krijgen, en daarom heb ik dan ook beroep gedaan op een jonge lokale gids (die me viavia aangeraden werd) uit de omgeving van Naivasha. Zijn naam is Offin en hij werkt regelmatig samen met Joker en andere internationale organisaties. Aangezien mijn medereizigers en ik heel tevreden waren over zijn organisatie van de safari’s en zijn deskundige begeleiding in de nationale parken, willen we via deze weg enerzijds de gids- en organisatiekwaliteiten van deze gedreven jonge man helpen promoten en anderzijds Keniareizigers een betrouwbare referentie aan de hand doen. Dus indien jullie praktische hulp nodig hebben bij de organisatie van jullie reis door Kenia (of zelfs Tanzania, denk ik), geef Offin gerust een seintje in het Engels op het volgende E-mail adres: [EMAIL=“offinomwonya@yahoo.com”]offinomwonya@yahoo.com
Veel succes bij de voorbereiding van jullie reis en ongetwijfeld veel plezier in het prachtige Kenia!
Greetz van Xeres
PS: zelf ben ik natuurlijk ook altijd beschikbaar voor vragen ivm mijn Keniareis
Zou ik je mogen vragen wat je voor deze jongeman kwijt bent per dag?
En wat is bijvoorbeeld inclusief en wat is bijvoorbeeld exclusief?
Alvast bedankt voor je informatie!
Offin vroeg me om zijn gegevens aan te passen op dit forum aangezien dit een oud emailadres is dat gehackt is. Indien geïnteresseerd, kan je Offin bereiken via jempskenya@yahoo.com, op +254729866173 (gratis via what’s app) of via zijn website www.jempskenyatours.com. Naast de klassieke safari’s kan je ook bij Offin terecht voor cultureel en community-based toerisme, op maat georganiseerd en tegelijkertijd budgetvriendelijk.
[ul]
[li]Logies : Voi Safari Lodge[/li][li]Transport : privé mini van[/li][li]Route : Kilifi – Malindi – SALA gate – Voi Safari Lodge – Voi main gate – Mombasa[/li][li]PRIJS : 275 € per persoon ALL INN (ookgoede gids) behalve drank in de lodge.[/li][/ul]
Onze chauffeur/Gids heette Jospeh. Zijn nummer +254724699203