logische route

Aangezien we vorig jaar onze reis moesten onderbreken wegens een busongeval in Bolivia,willen we alsnog onze reis afmaken.
Nu enkele vraagjes;
Heenvlucht Brussel - Sao Paulo
Terugvlucht Rio - Brussel met KLM
We willen het noorden van Argentinie en het zuiden van Bolivia doen.
Aangezien er weinig vluchten van Santa Cruz naar Sucre en liefst geen nachtbussen nemen willen we dit traject doen.
Sao Paulo - SantIago
Santiago - Calama
Buenos Aires - Sao Paulo of Rio
vertrek is op 10 oktober terug op 10 november.
Is dit een haalbaar traject?
Anita

Ik begrijp het niet helemaal… De trajecten die noemt, Sao Paolo - Santiago, Santiago - Calama, Buenos Aires - Sao Paolo, zijn de trajecten die je met het vliegtuig wilt overbruggen?

Sorry, bedankt! Is inderdaad wat onduidelijk.
We hebben de transatlantiche vlucht naar Brazilie al geboekt met KLM omdat dit een goed geprijsde vlucht was. 599 euro retour.
We willen van Sao Paulo naar Santiago de Chili vliegen hier 1 dagje blijven en dan vlucht naar Calama, verder door naar San Pedro de Atacam. Van hieruit naar Uyuni of indien mogelijk rechtstreeks naar Tupiza.
Daarna naar Salta en omgeving en zo naar Buenos Aires. (deze vlucht wil ik nog niet vastleggen, indien er nog tijd overblijft kunnen we misschien Mendoza nog doen.
Van Buenos Aires vlucht naar Rio de Janeiro. Hier enkele dagen om dan terug te vliegen naar Brussel.
Is dit haalbaar in 1 maand?

Groetjes,Anita

Ik denk dat het wel haalbaar is, als je ongeveer het volgende schema aanhoud:

dag 1: Vlucht Brussel-Sao Paulo
dag 2: Vlucht Sao Paulo-Santiago (LAN & TAM zullen beide wel dagelijkse vluchten hebben).
dag 3: Één dag in Santiago
dag 4: Vlucht Santiago-Calama (dagelijkse vluchten met LAN) en aansluitende bus naar San Pedro de Atacama en omgeving.
dag 5: San Pedro de Atacama
dag 6,7,8,9: De tour naar de Zoutmeren van Uyuni, met terugkeer naar San Pedro.
dag 10: Bus van San Pedro de Atacama naar Salta via de Jama pas. (geen idee of dit een dag- of nachtbus is)
dag 11,12,13,14,15: Salta en Omgeving.
dag 16: Bus naar Mendoza (zal waarschijnlijk een nachtbus zijn)
dag 17,18,19: Mendoza en omgeving
dag 20: Bus of vlucht naar Buenos Aires.
dag 21,22,23: Buenos Aires
dag 24: Vlucht naar Sao Paulo/Rio de Janeiro.
dag 25,26,27,28,29: Sao Paulo & Rio.
dag 30: Vlucht Sao Paulo - Brussel

Eventueel kun je van Uyuni naar Villazon (grens Bolivia/Argentinie) reizen en vandaar door naar Salta. Hoeveel tijd dit in beslag neemt weet ik niet.

Overweeg ook een bezoekje aan Iguazu watervallen op je reis van Buenos Aires naar Sao Paulo, zou jammer zijn als je die zou missen.

Groeten
:vak02:

1 like

Hartelijk dank voor je reactie.
Persoonlijk denk ik ook dat het haalbaar is.
Iguazu hebben we inderdaad overwogen, maar dan wordt het wel prijzig met nog een extra vlucht.
Als ik de 3 vluchten boek, SAO - Santiago, Santiago - Calama, Buenos - Rio zijn we 390 euro kwijt; Denk je dat dit nog goedkoper kan?
Weet je ook of het mogelijk is van Sao op Foz do Iguazu ( Brazilie) te vliegen en van Puerto Iguazu ( Argentinie ) door te vliegen naar Santiago.
Ook was mijn bedoeling om van Uyuni door te reizen naar Villazon ( eventueel met de trein) omdat ik wat schrik heb van de rit San Pedro naar Salta.
We willen niet te gevaarlijke routes nemen. Vandaar…
groetjes,

Drie vluchten voor 390 Euro lijkt mij een uitstekende prijs.

Een directe vlucht van Sao Paulo naar Foz do Iguacu zal wel lukken maar een vlucht van Puerto Iguazu (of Foz do Iguazu) naar Santiago zeker weten niet.

Asuncion in Paraguay zal de dichtsbijzijnde stad zijn met directe vluchten naar Santiago.