Lodge safaris < 100 euro per persoon per dag!!

Vandaag ontving ik een mail van mijn favoriete safari bureautje in Mombasa om de volgende link voor hen te verspreiden:

http://magical-safaris.webs.com/apps/calendar/

Zelf heb ik een aantal maanden geleden een safari met hen gedaan, en dat was een geweldige ervaring. Bovendien steunen zij een waterproject in Kenia, een echte aanrader dus!!

Groeten,

Gert Timmer.
:zon02:

Hoi,
Dat is nog altijd een hoop geld voor een gezin met twee kinderen Gert.
Ik heb zo hier en daar al geinformeerd en offertes gevraagd, maar die komen omgerekend allemaal zo ongeveer op E 1750 uit.
Het prijsverschil zou dus niet heel groot zijn.
Als iemand nog een andere suggestie heeft voor een betaalbare safari aanbieder, houden we ons warm aanbevolen!!

Groetjes
Karin.

Hi Karin,

Andere ervaringen heb ik persoonlijk (nog) niet met safaris, maar dat komt zeker nog wel een keer, dit najaar bij voorkeur…:vak02:

Wellicht kun je ook een offerte aanvragen op bij Magical Safaris.
Hier de link nog even om je op weg te helpen:

www.magical-safaris.webs.com.

Laat je het me even weten wat ze je hebben gestuurd? Ik ben wel nieuwsgierig naar hun prijs…

Groeten
Gert

Chai, dat is nou eenmaal de prijs. Minder dan 100 euro per persoon per dag is echt goedkoop. De park entry fees zijn nou eenmaal hoog.

Als je een nog goedkopere safari vindt, is dat waarschijnlijk omdat de auto slecht is, de gids niet opgeleid is, de tenten uit elkaar vallen of dat soort dingen. En dan zul je echt een minder mooie ervaring hebben.

Hoi,
Ik heb ondertussen ook de offerte van Magical Safaris binnen, lekker snel!
Totaalprijs: E 1520,- voor twee volwassenen en twee kinderen waarvan er eentje op een eigen kamer slaapt, en eentje bij ons.
Alhoewel de prijs niet gek is vergeleken met anderen ben ik toch een beetje onzeker geworden over wat Cecilia zegt, de lodges zullen vast wel ok zijn maar de gids en de auto?
Jij hebt ervaring met hen Gert, zou je iets meer kunnen vertellen?

Bedankt voor je mededeling Karin,

Ik heb erg goede ervaringen met deze operator.
Ze hebben geen tussen agent en voeren hun safari zelf uit, dat zal ook verschil maken in de prijs.
In april ben ik een week naar de Serengeti en de Maasai Mara geweest, en dat was geweldig.
Goed verzorgd, leuke lodges, alles volgens afspraak en elke dag op tijd.

Je hoort wel eens van die verhalen dat de chauffeur niet de juiste wegen gebruikt en vervolgens op wordt gepakt door de park rangers, of dat de auto erg slecht is, inderdaad, daar hebben wij in ieder geval geen last van gehad.
Sterker, onze gids had een van zijn reserve wielen aan een collega af moeten staan die er zelf blijkbaar niet eentje had.
Dat moest ook, volgens de parkregels mag je een collega met pech nooit achterlaten in de wildernis zonder te helpen, dat verklaarde onze gids later tenminste.

Tja en over de wetenswaardigheden hadden we ook al niets te klagen, van de kleinste vogel tot zeg maar olifanten wist onze gids erg veel, het was net een wandelende encyclopedie.

Als je meer wilt weten mag je me altijd even mailen: [EMAIL=“99gerttimmer@gmail.com”]99gerttimmer@gmail.com

Wanneer ga je naar Kenia Karin?