Little Village Chiang Mai

Hoi hoi!

Afgelopen augustus ben ik samen met mijn op vakantie geweest in Thailand. We hebben hier een rondreis gemaakt en zijn uiteindelijk, voor dat onze strandverlenging begon, in Chiang Mai geëindigd. In Chiang Mai en daar buiten hebben we verschillende leuke dingen gedaan zoals een olifantentocht, kanovaren, bergstammen bekeken en hebben we een trektocht gemaakt. Wat ik fijn vond om te zien was dat de olifanten in dit kamp goed behandeld werden en dat ze er ook goed uitzagen. Vaak zie je dat de olifanten nogal toegetakeld zijn, maar dat kon ik hier niet zien aan de olifanten en dat gaf een enorm fijn gevoel:).

Tijdens ons verblijf in Chiang Mai hebben we geslapen in Little Village. Het is een prachtig resort wat wel een stukje buiten de stad ligt, een half uur ongeveer met de taxi/bus. We vonden dit juist heerlijk omdat je even aan de drukte kon ontsnappen en als je naar de stad wilde was dat totaal geen probleem. Het waren mooie en schone kamers. Een soort boomhutten eigenlijk en ook nog best wel groot. We sliepen samen met onze kinderen in 1 bungalow, wij in een 2-persoonsbed en onze kinderen in het stapelbed. Onze kinderen van 10 en 12 hebben zich kunnen vermaken in het zwembad en omdat er ook nog andere gezinnen met kinderen waren, hadden ze gelijk wat aanspraak. Het fijne was ook dat het veel Nederlandse gezinnen waren, dus communicatie was geen probleem. De omgeving was ook super en het leuke was dat je gewoon een fiets kon lenen op het resort om de omgeving te verkennen. We hebben hier ook lekker kunnen eten, zowel Thais als Westerse gerechten zoals kroketten, frikandellen en broodjes kaas. Thais eten is natuurlijk heerlijk, maar af en toe een Nederlandse hap vonden wij alle 4 geen enkel probleem.

We hebben dit resort gevonden via agoda.com maar uiteindelijk hebben we de boeking gemaakt via de eigenaar zelf. Rechtstreeks boeken scheelde wat in prijs en het was fijn omdat de eigenaar Nederlands is. We konde zo gelijkertijd meer informatie vragen over de accommodatie en de mogelijkheden tot excursies. Dit is de website:
http://www.homestay-chiangmai.com/nl/

Een aanrader dus :slight_smile:

Groetjes Marieke