In augustus gaan wij met onze 2 kinderen 15 en 13 backpacken in Thailand. Weet iemand leuke guesthouses met zwembad in Chang Mai en Chang Rai.
Graag willen we ook een adres op Koh Chang voor een leuke bungalow aan het strand aan de westkant van het eiland.
Hallo,
Geusthouses heb ik niet veel verstand van maar misschien kun je wat vinden via onderstaande website
gr van Moira
Ik ken dit guesthouse in Chiang Mai zelf niet, maar het heeft in ieder geval wel een zwembad:
Look at http://guesthousesthailand.biz
Hoi
Laatst met onze 3 kinderen verbleven bij homestay-chiangrai
prachtig zwembad met jacuzzi & tuin om te relaxen of te tennissen
leuke brabandse eigenaar
kijk maar op hun site www.homestay_chiangrai.com
En heeft u leuke plekjes gevonden die u wil aanraden? Wij gaan backpakken in december met onze kids.
Liam Suan dok mai guesthouse prijs=14euro per overnachting,mooi zwembad in een tropishe tuin, het volgende ligt ook in Chiangmai en 10minuten wandelen van de nightbazaar=hotel Chiangmai gate mooi verzorgde kamers speciaal voor backpakkers prijs=420bath! het hotel heeft ook een zwembad.gegroet:georgessiam
Wat een mooie plek Georges. heb direct een mailtje gestuurd naar Liams’s Suan Dok Mai en zal na de reis op het forum zeker feedback geven.
Iemand ook tips voor het zuiden?
Met onze kids (nog geen tieners) liever geen uitgaansbuurt.
Als ik de info op het forum nalees denk ik dat het Koh Tao zal worden.
Hallo,
Als je dat wilt dan is misschien Koh Tao resort wat is echt om te relaxen aan het strand en niet in de buurt van het uitgangsgebied. Je kunt wel met een busje van het hotel naar het centrum worden gebracht wat Sairee village is.
Als dat niet in het budget pas dan misschien bij Shunshine resort daar kun je ook duiken als je daar intresse in mocht hebben.
Hallo hier een echte Thailandkenner,
Als je het Isaan gebied intrekt, moet je echt bij Thai House Resort aanwippen (circa 60km ten westen van Mukdahan).
Dit kleinschalig resort wordt gerund door David (van Australië) en zijn Thaise vrouw Noi.
Ik heb nog geen betere gastheer meegemaakt dan hij is. Er zijn 3 bungalowtjes en eventueel nog een grote kamer met slaapkamer en douche onder hun eigen woning. Het resort heeft een zwembadje, barretje en 2 zittafeltjes. Vaak wordt er gezamelijk gedineerd met de andere gasten, maar dit is absoluut geen verplichting. David kan je in de omgeving genoeg excursies aanbieden, waaronder een schitterende tempel (lijkt wel een paleis). Je kunt meer lezen en zien op http://www.thaihouse-isaan.com/roomsrates.htm
Hallo Holland 50,
bedankt voor je bericht. Ook deze tip ziet er fantastisch uit maar we hebben onvoldoende tijd om ook die regio aan te doen. Op je andere berichtjes las ik over de olifanten mbt agnes en jan. In welke regio bevinden zij zich? Onze kids van 8 en 9 vinden een dag echt met deze grote loebassen (de olifanten) bezig zijn en er ook effectief iets over leren misschien wel geweldig.
Nog steeds op zoek naar een leuke overnachting ergens in de natuurpracht in het zuiden in de buurt van ko pi pi of krabi of …
Ons traject omvat voorlopig bangkok, trein naar chiang mai met vermoedelijk een tussenstop op nader te bepalen plek, 5 dagen omgeving Chiang Mai en dan een vlucht naar phuket om in te pikken op een trip door het national park Khao Sok. Vervolgens ene paar dagen uitblazen, zwemmen, snorkelen, … in het zuiden en weer retour naar koudere oorden om na te genieten bij ongetwijfeld leuke herinneringen en mooie foto’s.
Hoi Birgit,
Het olifantenpark is 30km van Kanchanaburi (bekend van de Bridge over de River Kwai).
Met de auto rijd je er in circa 3 uur vanaf Bangkok naar toe, de tijgertempel ligt er dicht bij.
De tijgertempel is echter erg commercieel geworden, de entree en alle extra’s binnen kosten al snel tussen de € 100 - € 150 voor 2 personen.
Hallo Holland 50,
De tijgertempel wilden we alvast niet doen na het lezen van volgend artikel.
Misschien een persoonlijke beslissing, maar er is sowieso zoveel te beleven in thailand dat dit deeltje niet als gemis ervaren zal worden.
Voor de olifanten bestaat er dus wel een kans dat we gaan !!
bedankt weer
birgit
Hallo Birgit,
Groot gelijk om niet naar de tijgertempel te gaan.
Ik weet er inhoudelijk meer van maar kan daar niet over naar buiten treden.
Wanneer jullie de olifanten bij Jan en Agnes bezoeken, doe ze dan de groeten van mij.
Ebel
Waarom zo negatief over de tijgertempel?is het niet aan te raden om te gaan bezichtigen?Ikzelf ben er nog niet geweest!gegroet:georgessiam.
Hoi George,
Ik ben er wel degelijk geweest en heb ook met vrijwilligers gesproken die er jaren werken. Vandaar dat ik er inhoudelijk meer van weet en het ook nog eens met mijn eigen ogen heb gezien. Voor Thaise begrippen zijn de prijzen voor toegang etc ook nog eens asociaal hoog.
Hallo,
Om die rede ben ik er zelf ook nooit naar toe gegaan teveel verhalen over gehoord.
Tjaaa,Liefste Moira,teveel verhalen over wat?Nu weet ik het nog niet waarom de forumleden zo negatief zijn over de tijgertempel!! graag een indicatie Moira!gegroet:georgessiam.:chin:
Hallo,
Ik heb gelezen en gehoord van andere reizigers die ik ben tegen gekomen dat ze mishandeld worden en dat ze erg sloom overkomen. Ze worden slecht behandeld dat is voor mij een rede om niet te gaan.
Ok,nu snap ik het!! had al een vermoeden,now ikzelf heb 2honden,en die worden goedverzorgd en vertroeteld!!Ik vind het dikwijls schandalig hoe de mensen met hun dieren omgaan,vooral tijdens de zomerperiode!!Jongens we gaan een bocht maken van 180graden en terug keren naar de topicvraag(guesthouses)gegroet:georgessiam.