We houden meer van guesthouses dan van hotels maar voor de kinderen hadden we toch graag een guesthouse met zwembad gehad.
Iemand tips ?
Ik zou zeggen het Top North guesthouse!!Redelijk ruime tweepersoonskamer (airco) Kamers zijn wel een beetje vervallen, maar alles doet het in principe wel. prijzen van overnachting rond de 350/400bath. Een van de weinige guesthouses in Chiang Mai met een zwembad (verblijf je er niet, dan kun je tegen betaling van 100 baht van het zwembad gebruik maken). Je kunt er internetten en toers boeken. Er is een klein restaurantje waar je goed kunt eten.Het guesthouse is niet ver gelegen van de loy Kroy road en heel dicht met de zondagmarkt aan de tapae road.(oude stadsgedeelte)
Adres:15 Moon Muangroad soi 2
Moet je er nog wel bijvertellen dat er in de geburen van het guesthouse 'savonds nogal lawaaierig aan toe gaat(nachtleven,meisjes van plezier etc…)
Nog een link gevonden betreffende guesthouse met zwembad! http://www.awanahouse.com/
het eco resort heeft ook een zwembad, lekker rustig en alles goed verzorgd
Nog een link gevonden betreffende guesthouse met zwembad! http://www.awanahouse.com/
[/QUOTE]
Prima guesthouse met uitstekende gastheer.
Zwembad ligt wel grotendeels de gehele dag in de schaduw dus wat “frisser”.
Niet druk qua buren, wel qua bezetting, dus tijdig boeken.
Prima guesthouse met uitstekende gastheer.
Zwembad ligt wel grotendeels de gehele dag in de schaduw dus wat “frisser”.
Niet druk qua buren, wel qua bezetting, dus tijdig boeken.
[/QUOTE]
Aukiepaukie,had deze link van awanahouse geplaatst!lol2
Nu extra reclame voor dit guesthouse kan geen kwaad!(2x)lol2
Wij zaten in rainforest boutique, was echt perfect!
Heel mooi zwembad, gratis ontbijt, gratis tuktuk naar de avondmarkt
Aukiepaukie,had deze link van awanahouse geplaatst!lol2
Nu extra reclame voor dit guesthouse kan geen kwaad!(2x)lol2
[/QUOTE]
Nou George, wat goed is mag genoemd worden.
Nou George, wat goed is mag genoemd worden.
[/QUOTE]
Heel juist Aukiepaukie,Heb al veel goeds van dit guesthouse gehoord!Nu vrienden van mijn werk hebben overnacht in de Lai-Thai Guesthouse in Chiangmai,het ligt aan de Kotchansarn rd(niet ver van prathu tapae)
groetjes:georges:dag:(en ik zie dat ik de verkeerde knop heb gebruikt in mijn vorige berichtje naar jou Aukiepaukie,had je gequote in je eigen tekst)
We hebben vorige maand een paar dagen in Awanahouse gelogeerd en het was daar inderdaad goed en gemoedelijk en met zwembad. De eigenaar spreekt overigens vloeiend Nederlands. Thapeagarden Guest House ziet er overigens ook goed uit. De locatie van beide Guesthouses bij de Thephea gate is de beste en gezelligste omgeving in Chiang Mai. Bij de Gate zijn regelmatig (muziek)opvoeringen te zien, is er dan ook een straatmarkt, je wandelt in een kwartiertje naar de nightmarket (=avondmarkt). Wel zou ik altijd een kamer nemen met airconditioning voor de nacht. Dan slaap je tenminste goed op die nogal harde Thaise bedden.
Ook hebben we regelmatig gezinnen gezien met jonge jengelende kinderen en we vroegen ons af wat je die jonge kinderen aandoet om op vakantie te gaan naar Thailand. Thailand is prachtig, maar behalve een zwembad is Thailand vooral natuur en cultuur en is er verder voor de kleintjes niet zo veel meer te beleven dan meegezeuld worden door de ouders bij 30 graden en meer. Maar dat is wellicht een ander topic.
Ik heb ook regelmatig goede verhalen gehoord over Liam’s Suan Dok Mai guesthouse. Niet supergoedkoop, maar beschikt wel over een zwembad:
http://www.liamsuandokmai.com/welcome.php
Ligt niet in het centrum, maar recensies op Tripadvisor zijn wel goed.