Liften

gegroet iedereen

wie kan me vertellen hoe gevaarlijk het is in letland estland en litouwen te liften vergeleken met onze west-europese streek?

ook: is het in scandinavië makkelijk te liften vergeleken met frankrijk en spanje, waar ik vind dat ze je niet makkelijk meenemen?

hartelijk dank

Ben zelf deze vakantie met openbaar vervoer door baltische en scandinavië landen gereist.

Baltische landen zelf ben ik geen lifters tegen gekomen. Ik vraag me af of ze echt een lift cultuur hebben. Want openbaar vervoer is best wel goedkoop.
Liften is volgens mij daar niet gevaarlijker als je met meerdere personen doet dan in de westerse landen. Je moet wel oppassen als je in platteland terecht komt dat de mensen vaak geen engels spreken maar alleen z’n eigen taal en russchies.

Scandinavië ben ik wel lifters tegen gekomen langs de weg, ik zal niet 100% kunnen zeggen of daar wel een lift cultuur is.

Volgens mij kan je beste gewoon proberen te liften, als het niet lukt dan openbaar vervoer te nemen. Want de prijzen in baltische en scandinavië landen voor openbaar vervoer is stuk goedkoper wat wij in Nederland hebben.

ik ben zelf door denemarken,zweden en noorwegen gelift/gereist.
In denemarken en noorwegen zal het geen probleem zijn in denemarken is het zelfs betrekkelijk makkelijk…In noorwegen loop je de kans dat je wat langer moet wachten (ligt er natuurlijk een beetje aan waar je zit) maar als je daar een lift krijgt is het vaak meteen voor een paar honderd kilometer…alles ligt daar echt ver uit mekaar…
In zweden… NIET DOEN!!! …mijn maat en ik hebben twee hele dagen op een en dezelfde plek gestaan!! (Net achter Copenhagen over de grens) õm ziek van te worden…bang volkje joh…je krijgt gewoon geen reactie…zelfs geen eikel die zn middelvinger naar je opsteekt…gewoon helemaal niks…Onze Loneley Planet had ons al gewaarschuwd maarja eigenwijs he…

mzzl b.

afgelopen najaar heb ik door Letland en Zweden gereist.
In letalnd betaal je nog geen 25cent, en dan mag je zolang in de tram blijven zitten als je wilt, dus of liften zich dan nog loont… ik heb daar verder ook geen lifters gezien.
IN zweden heb ik wel lifters gezien, maar t is daar een stuk rustiger dan in frankrijk ed. dus ik kan me voorstellen dat het wat langer duurt eer je een lift krijgt;)