GEZOCHT : reisgenoten voor trip naar Tibet met het oog op kostendeling!
Ik ben een (26jarig) Belgisch meisje die een (goedkope) vlucht heeft geboekt naar peking (6 aug) en terug van Delhi (27 aug). Het is mijn doelstelling zo snel mogelijk (rond 9-10 aug) trein naar Lhasa te nemen en dan deze begeleide trip te doen om daarna de grens met Nepal over te steken:
Day 1: Arrive in Lhasa, free pickup service, with tour guide+++
Day 2: Lhasa for acclimatization, relax… (suggested sights: Barkhor Circuit, Jokhang Monastery, Tsamkhung Nunnery and teahouse), with tour guide+++
Day 3: Lhasa (suggested sights: Potala Palace, Drepung Monastery), with tour guide+++
Day 4: Landcruiser trip: Lhasa - Yamdrok Lake - Karula Glacier - Gyantse (Choeden Khumbu Monastery), with tour guide+++
Day 5: Landcruiser trip: Gyantse (Tsong Borg Fort) - Shigatse (Tashilunpo Monastery, only 1hr) - Sakya (Sakya Monastery), with tour guide+++
Day 6: Landcruiser trip: Sakya - Tingri - Everest Base Camp
Day 7: Landcruiser trip: Everest Base Camp - Zhangmu Nepali border
You will cross the border on Day 8, make sure you have enough time on your Chinese visa.
Deze tocht is via een erg betrouwbare reisorganisatie (verplicht om Tibet in te reizen). Mijn huisgenote heeft daar zelf mee gereisd en Tibet makkelijk kunnen in- en uitreizen.
Er is slechts één groot probleem : De kost is gigantisch! Terwijl als je met meer bent, kan je de kosten delen.
Dit is absoluut noodzakelijk!
Zijn er geen mensen die toevallig willen meereizen?
Groet, Gaëlle