Hallo allemaal, ik ben van plan om in september 2010 voor het eerst down under te gaan. En wel in Sydney.
Ik heb met mijn ouders in een goede bui afgesproken om voor het eind van het jaar een (financieel) plan te hebben. Ik dacht: ooh, duurt nog wel even. Maar nu zit het er toch hard aan te komen!
Een aantal vragen die ik heb zijn:
- Wat kost het leven nou maandelijks in Australie? (in en ex huur?)
- Hoe duur is het om een visum te regelen?
- Waar in sydney moet ik zitten als ik naar het strand wil, dichtbij een university, en ook nog goed uit wil gaan uiteraard?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!
Frank-Jan
p.s. Heeft iemand ervaring met hockeyen in Australie? Ik ben namelijk een fanatiek hockeyer, en wil dat graag voortzetten Down Under!
Hallo,
Wil je permanent daar gaan wonen? Wat voor visum wil je gaan aanvragen?
Als je daar gaat studeren dan zul je zonder scholarschip alles zelf moeten betalen en ik heb begrepen dat het aardig in de papieren gaat lopen.
Als je op skills een verblijfsvergunning wilt aanvragen duurt de procedure zo’n 3 jaar op dit moment. Het word ook steeds strenger.
Via http://www.immi.gov.au/ kun je uitvinden welke vergunning voor jou van toepassing is.
over prijzen dat ligt eraan wat je zoekt als je met iemand wil gaan delen dus een kamer huren kost dat gemiddeld zo’n 100 euro per week inclusief alles. Als je prive huurt ben je gemiddeld zo’n 200 euro per week kwijt en dan heb je vaak een studio.
Bedankt voor je reactie!
Ik ben van plan om ongeveer 9 maanden te gaan!
En ik ben van plan om een course te doen van 3 maanden bij EF.
Ik hoop dat je me dan wat verder kunt helpen!
in ieder geval al heel erg bedankt tot nu toe.
Frank-Jan
Hallo,
Oke dan zou je als je onder de 30 bent een Working holiday visa kunnen aanvragen. Deze is voor 1 jaar en dan mag je 4 maanden een studie doen. via www.gumtree.com.au kun je vaak wel wat vinden om eventueel met meerdere mensen in 1 appartement te wonen.
Bondi Beach is echt het strandgebied waar ook wel veel uitgaansgelegenheid is. Je bent in zo’n 20 minuten in het centrum van Sydney.
1 like
okay heel erg bedankt! Dan ga ik daar even verder kijken.
Weet je misschien ook hoeveel het kost om daar te leven qua boodschappen etc?
Hallo,
Ja ligt er aan wat je voor boodschappen doet. Het is kwa prijs hetzelfde als hier in NL. Een brood kost ook zo’n 2 euro en avond eten als je dat koopt in de supermarkt ben je wel zo’n 10 euro kwijt. Dus kwa prijzen moet je denken aan NL.