dit is inderdaad een leuke tocht om te maken, maar Annelies verblijft 3 dagen in bangkok en dan heb je toch meer dan genoeg om te bekijken aangezien ze waarschijnlijk de derde dag een reis dag heeft maar als ze de eerste dag in bangkok aankont in de ochtend is dit een leuke redelijk koele actieviteit om te doen dan kan je mooi aclimatiseren en zie je inderdaad het dagelijkse thaise leven langs de rivier
Ik houd er wel van om toch het meeste zelf te doen alhoewel ik waarschijnlijk de eerste keer wel de meest bekende dingen zal bezoeken!
Na 2 1/2 dag Bangkok willen we naar de river Kwai met de bus. Daar 2 nachten verblijven en rustig alles bekijken (ook watervallen). dan weer terug naar Bangkok en de nachttrein naar Surat Thani en door naar Kao Sok National Park. Daar 2 nachten blijven en dan óf naar Koh Phagnan óf naar Koh Yao Yai . Vandaar na 5 nachten weer terug met het vliegtuig naar Bangkok en weer naar huis. Helaas maar 2 weken!
:chin:Annelies wat ben je van plan naar die drie dagen bkk maak je een stop over of ga je verder Thailand ontdekken?
ps fijne sinterklaas avond:THAILAND:![]()
zie dat mijn vraag te laat was.
:chin:denk beter dag vier heel vroeg in de ochtend de bus nemen naar de river kwai dan 2 nachtjes blijven en vroeg in de morgen weer terug.en een snel bus naar het zuiden nemen van af bkk .![]()
![]()
Snelbus ipv nachttrein? Ik dacht dat die trein ook een belevenis op zich was?! Is de route zodanig dat het ook leuk is om het overdag te doen? En hoe lang doet die bus erover?
Beste Annelies,
Ik ben ook van het lopen, je moet echter 1 ding doen om wat opdringerige mensen van je af te houden:
Tegen het verkeer in lopen !
Taxi’s, tuktuks e.a. zijn niet gewend dat toeristen lopen, die moeten worden vervoerd in hun ogen , en als je met het verkeer mee loopt, dan stoppen er (goedbedoeld) om de haverklap mensen om je een rit aan te bieden.
Mie-tur ? Altijd dat even vragen als je in een taxi stapt, en als de chauff. weigert, een andere nemen. De skytrain en de metro moet je ook wel even proberen !
Hans.
Normaal zou ik zeggen Kao san rd,maar wat ook leuk is om te verblijven is aan de “hualamphong railway station”!men is dichtbij aan de metro 75m van daaruit kan men te voet 3km of met de metro naar het "lumphini park gaan daar heb je avonds rechtover het park de Suem luang markt(leuke winkeltjes,gezellige beer cafe!s etc…)
Ook dicht in de geburen van het station(1.8km)bevind zich het Pasteur Institute(snake farm)Deze instituut is heel populair omdat het veel soorten giftige slangen bezit die de mensen kunnen bekijken s’morgens :10:30am en in de middag om 14:00pm als de slangen worden gemolken!!
openingsuren:8:30am tot 16:30pm