GeUpDated!
Hotels/Campings:
Blanes telt een groot aantal hotels en campings.
Ook zijn er volop appartementen in Blanes.
Camping La Masia is een van de populairste campings bij jonge mensen.
Hier komen elk jaar veel jongeren. Naar deze camping worden ook jongerenreizen georganiseerd.
Ik ben zelf het bekendste met Camping Bella Terra .
Hier ga ik dit jaar voor de elfde keer heen.
In die 11 jaar is Camping Bella Terra uitgegroeid tot een prachtige camping,
waar van alles te doen is.
Camping Bella Terra beschikt over prachtige sportvelden, en een fijn zwembad,
en grenst aan het strand.
Camping Solmar vind ik persoonlijk die mooiste camping. Deze camping beschikt over een prachtig zwembad, en de staanplaatsen zijn allemaal netjes aangelegd.
Deze camping is zeer goed onderhouden en er gelden op deze camping ook een aantal regels,
wat deze camping een aanrader maakt voor de wat oudere mensen, of voor jonge gezinnen.
Hotel Beverly Park is mijn persoonlijke favoriet. Dit luxueuze 3 sterren hotel is gelegen op 150 meter van het strand, en beschikt over een mooi, groot zwembad waar je ook nog eens gratis gebruik kunt maken van de stretchers! De kamers zijn erg mooi en luxe.
De maaltijden zijn zeer goed verzorgd en zowel het ontbijt als de lunch en het diner worden dan ook in buffetstijl geserveerd. Ook is er altijd van alles te doen voor jong en oud.
Ook zijn er langs het hotel appartementen die bij het hotel horen, die erg goed onderhouden zijn. Voor vakantiegangers die in de appartementen logeren is er de mogelijkheid om in het hotel te eten.
Het uitgaansleven:
Blanes beschikt over een groot aantal (Nederlandse) kroegjes. Blanes is dan ook bijna ideaal voor een kroegentocht. Ook zijn er verschillende discotheken in Blanes. O.a:
Discotheek Las Vegas:
Deze discotheek kan je bijna niet missen… Deze ligt midden tussen de winkeltjes en terrasjes, en is de laatste jaren uitgegroeid tot een erg bekende discotheek! De discotheek zelf is sowieso erg mooi… En binnen vind je een groot verschil aan nationaliteiten. Natuurlijk veel Nederlanders, maar ook Spanjaarden, Fransen en Duitsers. De muziek is op het begin van de avond nog erg varierend, maar later op de avond wordt er bijna alleen nog maar Trance gedraaid. Wat ik zelf erg jammer vind.
Discotheek Mimos:
Een favoriet bij de Nederlandse toeristen. Discotheek Mimos is er nog niet zo heel lang, maar is een mooie discotheek waar ze erg varierend draaien. Echt alle muziek kom je er tegen, van Spaanse pop tot Frans Bauer. Behavle op de themavonden natuurlijk. In deze discotheek kom je voornamelijk Nederlanders tegen.
Tip: In deze discotheek verkopen ze lachgasballonnen!
Discotheek Arena:
Deze discoteek is mijn persoonlijke favoriet. Hij is van binnen echt prachtig… En de muziek is gewoon goed. Ook komen er regelmatig bekende DJ’s draaien. In de zomer van 2003 is in ieder geval Darkraver en DJ Jurgen langs geweest. Ook hier komen mensen met veel verschillende nationaliteiten, dit omdat de Arena wat verder het centrum in ligt. De Arena staat ook bekend om zijn schuimparty’s, die in 1 woord ‘‘Geweldig!’’ zijn.
Discotheek De Clap:
Hier ben ik zelf niet veel meer geweest de laatste tijd. Toen het nog "Blanes Beach’’ heette kwam ik er wel regelmatig. De avondjes in De Clap komen langzaam op gang. Voor half 2 hoeft je er echt niet te komen! Maar de muziek is leuk, en de mensen die er komen ook wel. Ook voornamelijk Nederlanders, maar er zijn ook avonden dat er veel Spanjaarden te vinden zijn.
Dance Surf Club Sunset:
Dit is geen disotheek, maar wel de moeite waard om wat meer over te vertellen. De Sunset ligt aan de boulevard van Blanes, en is zeker de moeite waard om even naar binnen te lopen! De muziek is goed, en je mag hier op de bar dansen… Wat de Sunset toch eigelijk wel uniek maakt! De Sunset is al om half 10 open, en ideaal om je avondje stappen mee te beginnen. De drankjes zijn lekker goedkoop, wat je van de drankjes in de discotheken niet kan zeggen…
Regelmatig worden er in de discotheken en de clubs ‘‘Thema Avonden’’ gehouden. Denk hierbij aan de R&B Night , Sangria Night , Stripteases , en zo nog veel meer !
Ook zijn er in Blanes een groot aantal aan strandtentjes enz. Denk hierbij aan bijvoorbeeld The Beach Club en de Gotcha . Ook deze zijn er gezellig, en leuk om een avondje stappen mee te beginnen…
Restaurants/Terrasjes:
In Blanes is een grote keuze aan restaurants, eettentjes en terrasjes…
Over het algemeen is het eten in Blanes helemaal niet duur, je kunt vaak veel en lekker eten voor weinig geld.
De terrasjes zijn vaak erg gezellig - vooral de langs de boulevard. Leuk om daar met een paar vrienden te zitten en de hele avond mensen te kijken…
Langs de boulevard staan ook talloze eettentjes, waar je buiten je bordje leeg kan eten.
Wat is er nog meer te doen?
-
The Santa Anna festival, dit is een festival dat elk jaar in Blanes wordt gehouden. De gehele dag zijn er dan optredens langs de boulevard, er staan tientallen kraampjes, er wordt aan streetdance gedaan en elke avond wordt de dag afgesloten met een spetterend vuurwerk!
Dit festivial vind eind juli plaats en duurt 4 dagen. - Een bezoek aan de Botanische Tuinen is ook een aanrader. Dit is een grote tuin, waar je de mooiste bloemen en planten aantreft!
- Ook kun je allerlei watersporten beoefenen in Blanes. Denk o.a. aan waterskieen en jetskieen.
- Zin om te bungjeejumpen? Geen probleem, loop even naar Lloret… Dan mag je aan een touw hangen met uitzicht over Blanes en Lloret de Mar!
- Ook leuk is het om met de boot even naar de naastgelegen stadjes te varen.
De glasboot is ook een aanrader, dan kun je door de bodem van de boot kijken en zie je allrlei leuke visjes voorbij zwemmen… - Voor 1.10 Eruo kun je met de bus naar Lloret de Mar. Ook vertrekken er vanuit Blanes elke avond bussen naar Lloret … Deze bussen zitten vol met mensen die een nachtje gaan doorzakken in Lloret…
- Waterworld is ook wel leuk. De kaartjes zijn overal in Blanes bereikbaar, en er rijden ook weer bussen die je naar Waterworld brengen. Wat alleen jammer is… is dat je bij de acctracties in Waterworld vaak erg lang moet wachten. Vooral in het hoogseizoen.
- In Blanes is ook de mogelijkheid om te** karten**. In het centrum staan vaak wagentjes die je er heen brengen. Het karten is echt hardstikke gaaf! Je kunt kiezen uit karts die 60 km p/u rijden of 90 km p/u.
Meer informatie volgt.