We zijn nog steeds druk bezig met het voorbereiden van onze reis door Zuid Amerika met onze zoontjes van 3 en 4 (zie ook thread http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=101559, nog bedankt voor jullie adviezen!).
We hebben de eerste 6 weken in Argentinië wel zo’n beetje rond: 12 dagen BA (grotendeels in een apartement), dan 10 dagen naar een Estancia in de Sierras de Córdoba (www.estanciapuestoviejo.com). Vervolgens een nachtje in Córdoba en dan (met een nachtbus naar Salta (zo’n 9 dagen, inderdaad bij Letty in een cabaña).
Daarna naar de laatste plek waar we naar toe willen voordat we naar Bolivia gaan: Humahuaca. Ligt (heb ik gelezen) op zo’n 2900 meter, dus een mooie plek om wat aan de hoogte te wennen voordat we doortrekken naar Uyuni (3650m). Het blijft toch afwachten hoe het in de hoogte zal gaan met onszelf en de jongens…
We willen hier een (kleine) week blijven en ik hoop dat er iemand is die een leuke overnachtingsplek weet waar we niet al te duur met de kinderen kunnen verblijven. De jongens zullen (als het goed is) in hun eigen tentjes op de grond slapen, dus we hebben niet eens bedden voor hen nodig. Ben benieuwd!
Ik ben ook nog wel benieuwd naar ervaringen met Bolivia in februari. We hebben inmiddels contact met Ben Verhoef Tours (http://www.benverhoeftours.com/) die wellicht een deel van onze tijd daar zal regelen. Maar wat zijn de echte do’s en dont’s wat de lezers van dit forum betreft? (helaas is er voor Bolivia niet zo’n enthousiast en actief forum). We zullen zo’n drie weken in Bolivia doorbrengen.
Ziet er goed uit hoor jullie planning tot dus ver…
Wat betreft in Humahuaca of Tilcara zijn genoeg overnachtingsplekken, wij sturen nog al eens mensen door naar Kuntur Wasi (helaas geen website) in Humahuaca of Norterupestre in Tilcara (0.45 min van Huamahuaca) website is www.hotelnorterupestre.com.ar
Natuurlijk mag je de zoutvlakte van Uyuni in Bolvia niet missen, Potosi, sucre, Santa Cruz zijn leuke plaatsjes…
Ik ga jullie zeker nog zien bij Letty (hoop dat dat ok is ) en wil je dan zeker verder informeren…
Veel plezier met de verdere voorbereiding…
Als je niet te duur wilt zitten maar wel op een hele mooie plek dan is Hostel Waira in Tilcara een goede optie. Ze hebben daar slaapzalen maar ook familiekamers. Patio alto is een goed(koop) alternatief, ook in Tilcara
Als je vanuit hier richting Bolivia gaat dan is een leuke bestemming hoog in de andes, Park Lauca. Ligt op de grens Bolivia en Chili aan de chileense kant. Je kan overnachten in Putre, daar zitten een paar eenvoudige hostels. Park Lauca is schitterend met een aantal prachtige vulkanen en flamingo’s, nandoes (soort struisvogels) en de zeldzame Vicuna’s (wilde lama soort).
Vanuit Salta is het erg leuk om de bus te nemen naar Cafayata, de witte wijn hoofdstad van Argentinië. Kun je onderweg uitstappen en door de prachtige canyons lopen en als je genoeg gelopen hebt stap je weer in de bus. Leuk om dan 1 nacht in cafayate te blijven.
Allereerst: wat wil je precies weten over Bolivia? Ik lees dat je er drie weken wilt verblijven. En laat ik nou WEL heel enthousiast zijn :-). Dus barst los, waar gaat je voorkeur naar uit, welke gebieden, etc.?
Ten tweede m.b.t Argentinië: iemand had het over verblijven in Tilcara. DOEN! Geweldig. En dan heb ik nog een heel mooi alternatief voor je qua overnachting… Een authentiek boerderijtje (zonder dieren) middenin het dorp. Heerlijk rustgevend, vriendelijke, behulpzame eigenaar en gepassioneerde Argentijnse muzikanten die in de naastgelegen tuin aan het oefenen zijn voor hun avondoptreden (waar je ongetwijfeld voor uitgenodigd zult worden). Het is bijna niet te beschrijven, zo bijzonder is dit ‘off the beaten path’-plekje. Vanaf het busstation gezien aan het einde van de hoofdstraat aan je rechterzijde: Casa Los Molles, Belgrano 155.
P.s. Casa Los Molles is niet duur en je kunt er eventueel zelf koken. Website: http://www.casalosmolles.com.ar/index.html (alleen in het Spaans, maar de foto’s zeggen genoeg. Reserveren niet nodig!).
Hola,
Ik zat enkele weken geleden in een leuke hostal in Humahuaca: http://www.posadaelsol.com.ar/
Erg vriendelijk onthaal en rustig gelegen,15minuten wandelen van het centrum.
Ze zorgen ook voor een gratis transfer indien je wilt.
Bedankt voor de adviezen, zowel de plekken in Tilcara als in Humahuaca zien er erg leuk uit!
Voor Bolivia hebben we inmiddels een leuke route laten uitstippelen door Ben Verhoef Tours: Uyuni, Potosi, Sucre, Samaipata, NP Amboro, La Paz, Copacabana. Ook erg veel zin in. Maar nu eerst naar Argentinië: over een weekje vliegen we al!
Alex y Rijkje, we zien jullie wel bij Letty dan denk ik, leuk! We zijn daar (ws.) vanaf 9 januari en blijven een ruime week.
een leuke tip is als je in la paz bent in een middag een keer helemaal naar de top van de chacaltaya rijden wat tevens de hoogste skipiste ter wereld is op 5300 m.
van hieruit geweldige vergezichten over de altiplano en 6000+ m. toppen die vlakbij lijken en de achterliggende yungas.
ook erg extreem is het vinden van fossielen van zeedieren op deze grote hoogte.
je kunt tot bijna aan de top met een taxi of huurauto komen op een uur of anderhalf rijden van la paz via el alto.