Wij zijn ons aan het oriënteren voor het maken van een rondreis met ons gezin voor volgend jaar augustus.
In eerste instantie dachten we een combinatie Noord-West Argentinië, San Pedro de Atamaca (Chili) en de tour Uyuni te maken. Omdat San Pedro de Atamaca een dure bestemming is en we misschien toch wel wat meer afwisseling willen zitten we te denken om Noord-West Argentinië (Salta) en de tour Uyuni te combineren om verder door Bolivia te trekken om uiteindelijk via Santa Cruz naar Amsterdam te vliegen.
We hebben maximaal 9 dagen de tijd vanaf Uyuni. We houden m.n. van natuur. We zijn een paar jaar geleden in de Pantanal van Brazilië geweest.
Graag hoor ik tips voor een route die we kunnen maken.
Alvast bedankt, Liza.
Vanaf Uyuni zou je (via Potosi) naar Sucre kunnen gaan. Is sowieso een erg mooie (bus)route. Sucre is een leuk stadje met een aangenaam klimaat en een groene omgeving. Van Sucre zou je naar La Paz kunnen gaan, en dat als uitgangspunt nemen voor (meerdaagse) tripjes in de omgeving, die erg mooi is, in het overgangsgebied tussen de Andes en de Amazone. Coroico en Sorata zijn leuke plaatjes om heen te gaan. Mocht je La Paz snel zat zijn (het is vrij koud in augustus) zou je nog naar Cochabamba kunnen gaan op route richting Santa Cruz. Ligt op ruim 7 uur van La Paz en is een stuk warmer. Er schijnt in de buurt een heel mooi natuurpark in de buurt te zijn maar dat hoorde ik ook pas nadat ik er geweest was. Santa Cruz zelf vond ik niet zo bijzonder. Het is veel warmer en een totaal ander Bolivia dan in de hooglanden.
Bedankt voor je reactie.
We zitten eraan te denken om een aantal dagen naar Pampas of Madidi NP of een combinatie van ieder 2 dagen.
Hoe is de temperatuur daar in augustus? Ik ga ervan uit dat dit gebied niet op grote hoogte ligt i.v.m. hoogteziekte.
Ben je daar ook geweest? Nog een voorkeur voor welk gebied?
Liza
De Pampas is enigszins vergelijkbaar met de Pantanal in Brazilië: zeer waterrijk tropisch gebied, waar je vrij veel dieren ziet. In Madidi bezoek je tropisch regenwoud en daar zie je minder dieren, maar ik vond het evengoed erg interessant voor 2 dagen, zeker als je een goede gids hebt. Denk dat de pampas met kinderen leuker is. Je zit daar iets boven zeeniveau en het is daar vrijwel altijd warm (overdag iets boven de 30 graden) en vochtig. Tegen de tijd dat je in La Paz bent zul je van hoogteziekte geen last meer hebben trouwens, aangezien je dan al in Uyuni etc. bent geweest. Salta is wat dat betreft wel een mooi opstapje om langzaam te wennen.
Heb je nog tips voor een gids of organisatie die tours regelt daar naartoe?
Ik denk dat we naar Rurrenabaque zullen vliegen. Ik lees dat het een klein toestel is. Ben je dan gebonden aan een beperkt aantal kilo’s bagage wat je mee mag nemen?
Nog een aanrader voor een hostel in Rurrenabaque?
Moet je nog malaria tabletten nemen om dat gebied te bezoeken?
Ik hoor graag van je, Liza