Leuke weetjes voordat je naar Italië vertrekt voor je taallessen

Als je naar Italië vertrekt om je helemaal te laten onderdompelen in het Italiaanse leven is het af en toe handig rekening te houden met bepaalde Italië “weetjes” … Ik heb een beetje over het internet gesurft en heb de leukste weetjes voor je op een rijtje gezet. Jullie zijn meer dan welkom om dit lijstje aan te vullen uiteraard !!

Wist je dat:

.veel winkels, ook in de kleinere steden, op maandag gesloten zijn
.de middagsluiting, vaak tussen 12.30 en 15.30, nog steeds een feit is. In de Noord-Italiaanse steden is dit korter, maar sluiten de winkels vaak wel voor 19.30. In de grote steden hebben de grote ketens vaak orario continuo, ofwel zijn ze doorlopend geopend
.je gesloten winkels treft op 1 en 6 januari, 1e en 2e paasdag, 25 april, 1 mei, 15 augustus, 1 november, 8, 25 en 26 december, en de feestdagen van de lokale patroonheilige
.supermarkten één middag in de week sluiten. Op welke dag verschilt per streek
.Italië is het land van de mammoni’s: de moederkindjes! Bijna 60% van de ongetrouwde mannen tussen 18 en 34 jaar woont thuis. De hoge werkeloosheid, lage lonen en het lekkere eten van moeders speelt daar een rol bij.
.Zuid-Italiaanse mannen (zoals in Napels) houden niet van zelfstandige vrouwen. Het liefst willen zij een vrouw zoals hun moeder, die kookt, strijkt en niet zo moeilijk doet.
.Veel Italiaanse mannen zien er zeer verzorgd uit. Echte ruige, stoere mannen zijn er bijna niet.
.De Italiaanse man fluit en roept de Italiaanse vrouw op straat van alles na. En de Italiaanse vrouw waardeert dat: zodra ze niet meer nageroepen wordt moet er wel iets met haar mis zijn.
.Omdat veel Italiaanse mannen nog thuis wonen, hebben ze seks in de auto. In Napels is een speciale spot hiervoor. In een rustig deel van de stad met prachtig uitzicht over de baai staan de auto’s rijen dik naast elkaar opgesteld. Meestal met beslagen ramen en vaak met kranten voor de ramen om gluurders tegen te gaan.
.De Italiaanse penis is gemiddeld 15 centimeter lang! Iets kleiner dan die van de Nederlander.
.Tijdens een date met een Italiaanse man is hij de baas. De mannen halen de vrouwen op, de mannen bepalen waar ze heen gaan en het liefst bepaalt hij voor haar wat er gegeten wordt in het restaurant.
.Commentaar van een vrouw op zijn stad, eten, leven, ouders, land wordt absoluut niet geaccepteerd!

Maar, na al deze feitjes zo eens goed gelezen te hebben vraag ik me af … Wie wil er nou geen Italiaans man ? :smiley:

Maarre, wie wil er nu een italiaanse vrouw?? Zeker de dames uit Noord Italië laten de mannen ALLES betalen, en als je eenmaal in hun net verstrikt bent dan kom je bijna niet meer weg, bovendien is het wel duidelijk dat degene die de baas is de vrouw is. Ik heb ze zien bloeden hoor die italianen…!

Ik heb er ook eens 1 aan de lijn gehad. Ooit eens via een vakantie ontmoet. Bleef maar bellen, bleef maar mailen is zelfs een keer naar Nederland gekomen. Maar nee, geen Turijnse vrouw voor mij … Maar voor wat momentjes was het leuk :wink:

En wie betaalde de reis?? :biggrin:

Ooownee hoor :slight_smile: … Vrouwen mogen best moeite doen voor een man. Ik ga voor iemand die ik nog niet echt ken echt geen reis betalen hoor ! Als ik die verhalen wel eens hoor van mannen die hun schone uit Zuid Oost Azië, Afrika of Rusland laten overkomen moet ik altijd mijn wenkbrauwen fronsen. Hoe kunnen mannen dat doen ??

Liefde maakt blind??

Kalverliefde is geen liefde :smiley: … Beticht jij Italiaanse vrouwen hier ook van ? :smiley:

Ook leuk om te weten:

  • Een pizza eet je niet met mes en vork maar met je handen, de punt vouw je dubbel.
  • Als je iets lekker vindt, zwaai je niet met je hand langs je wang zoals in Nederland, maar prik je met je wijsvinger in je wang en draai je een rondje. En zo zijn er wel meer typisch Italiaanse handgebaren.
  • Koffie met melk erin is alleen voor 's ochtends! 's middags hoor je espresso te drinken.
  • Als je niet tegen luid smakkend kussende stelletjes kunt, kun je beter niet met het openbaar vervoer reizen. Die Italianen tongen overal en altijd.
  • Veel Italianen zijn ontzettend bijgelovig. Als een zwarte kat oversteekt, draaien ze om en rijden gerust een heel blok om.
  • Misschien zien de jonge mannen er wel verzorgd uit… maar het stereotype van de knappe Italiaan vond ik ver te zoeken. Over het algemeen een erg harig volkje met grove gelaatstrekken. En als je kijkt naar de 40-plussers schrik je je helemáál kapot. De meesten best vadsig en echt niet knap! :slight_smile:

Ik beticht Italiaanse vrouwen nergens van, uiteindelijk zijn het wij mannen die overal instinken lol2
Kalverliefde? Haha, al die mannen die vanaf 40+ een nieuwe liefde zoeken in het buitenland!

Voor mij staat dat gelijk aan kalverliefde … t zijn net kleine jongens :smiley:

Ik zie dat meer als een zakelijke deal dan als liefde.