Wat Is Het Aantrekkelijke Aan Italie?

Ciao tutti!

Ik ben erg benieuwd naar wat de redenen van al deze verschillende Italiegangers zijn om naar Italie te gaan. Wat is het dat jullie zo ontzettend aantrekt? Wat missen jullie in Nederland (en dan niet de standaardantwoorden als lekker weer, strand, meer etc). Hopelijk kunnen jullie me hier een idee van geven zodat ik jullie meningen mee kan nemen in een vooronderzoek waar ik mee bezig ben (evt. erg handig als jullie aan willen geven wat jullie leeftijden zijn).

Grazie voor jullie tijd!
:slight_smile:
Linda

Ciao Linda,

Je wil graag weten waarom iedereen zo massaal naar italie vertrekt… Ik ben 24 en ben al zeker 9 keer naar Italie geweest. Ik heb in ieder geval alle grote steden gezien, maar ook veel binnenland en het zuiden van Italie (de meeste mensen blijven in het Noorden of Toscane). Wat spreekt mij aan. De mensen zijn er heel gemoedelijk, de sfeer die overal in elk dorpje/stadje hangt. De mensen leven buiten en met elkaar. De gewoontes zijn ook heerlijk om in mee te gaan. Hier ontbijten we met een boterham, daar kom je ook samen en drinkt een kopje koffie met een echt Italiaans gebakje (ik noem het gebak, maar het is dus ontbijt). Het cafe buiten op straat, de winkels zijn er helemaal top, het eten is er super. Helemaal langs de kust, waar je echt de meest lekkere vis en andere zeedieren vers kunt eten, dat vind je hier nergens!! Ik ben gewoon groot fan!! Je moet er een keer geweest zijn om te snappen wat ik bedoel en dan zeker in het binnenland waar je niet om de 10 meter een toerist tegenkomt. In september ga ik weer naar Rome, de enige stad die ik nog niet heb gezien!!! Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Succes met je verslag!

groetjes lbo

ciao linda!

Ik ben 18 jaar en heb tot mijn twaalfde in Italië gewoond.

Ik sluit helemaal aan bij Ibo. Alleen als ik dat lees krijg ik weer de kriebels en wil ik terug gaan…

Wat ik ook zo leuk vind aan Italië is dat ze van maaltijden altijd iets geweldigs maken, ook is het simpel. En natuurlijk niet te vergeten: in de zomer met de hele familie buiten eten van 21:00 tot 's avonds laat, met zijn allen aan een grote lange tafel, gang na gang… en dan is het eten op en blijven ze nog gerust een uur zitten en later nog een kopje heerlijke espresso…

Ik vind het ook leuk dat Italië zo veelzijdig is kwa omgeving. Je hebt hele lelijke gebieden, maar ook prachtige natuur en mooie (maar ook lelijke) stranden. En zooo leuk zijn al die oude dorpjes met kleine huisjes die bijna vervallen! Dat zie je in Nederland niet zo veel.

Ik denk dat Italië zo’n warm land is vanwege de zon. De hele cultuur is daar op gebouwd. Oh ja, oh ja! de taal natuurlijk is ook prachtig. vloeiend, zuidelijk, sluit helemaal aan bij de rest.

ehm nou ik zou nog een tijdje door kunnen gaan… :rolleyes:

maar in elk geval veel succes! ik vind het trouwens een heel leuk onderwerp dat je hebt uitgekozen, echt interessant! :slight_smile:

baci veronica

Heeeey!!

Ik ben 16 en ben denk ik al zeker 8 keer ofzo in Italie geweest.
Afgelopen April voor het laatst geweest met school –> naar Roma! Was ook zeker weer een feestje maar dat is het altijd in Italie voor mij :slight_smile:

Ik kom al van kleins af aan in Italie. Het sfeertje wat daar hangt is denk ik nog wat mij het meest aantrekt. Als ik nu weer denk aan al die leuke kleine straatjes en die half vervallen huisjes wil ik er gelijk weer heen! Veel huizen zijn in kleuren geverft en dat geeft zo’n mooi straatbeeld.

Ik kom daar vooral in de zomer natuurlijk en als je dan 's avonds lekker ergens gaan eten zijn alle mensen heen vriendelijk en staan de meeste overal voor open. Deze zomer ga ik ook weer naar Italie! Ik wil er over een paar jaar ook zeker gewoon een maand ofzo heen en lekker rondtrekken. Heerlijk!

Kus Ingrid

Ciao…
Ik ben 15 en ik ben nog maar 3 of 4 keer in Italie geweest maar ik ben er groot fan… Ik weet niet precies waarom want het is vooral het gevoel, zeg maar Spanje trekt mij veel minder maar Italia dat is het gewoon. Bovendien is er altijd wel een stad of plek in de buurt om te bezichtigen, ik ben dit keer naar camping free beach in marina di bibbona geweest en in de buurt alleen al : livorno, Firenze, lucca, pisa en iets verder weg Rome en ook in de buurt elba… En het is ook mooi om de kleine dorpjes te bezoeken… Ze zeggen wel dat europa een ’ eenheidsworst’ ofzoiets is maar het leven in italie is gewoon compleet anders… Die mensen in italie (waar ik was) leven meer buiten door het stralende weer dan binnen… Dus in hun huis hebben ze over het algemeen niet veel geinvesteerd, mijn ouders zijn in een huisje daar wezen binnen kijken en dan zie je dat het heel somber is, maar waarom zouden ze een complete, superluxe villa neerzetten als ze toch er eigenlijk alleen maar in slapen… Ik heb het echt heel leuk gehad op vakantie en heel erg moeten wennen toen ik terug kwam… Het is leuk daar om het stereotiep en het standaardbeeld terug te vinden… De mannen zijn knap, maar glad… Overal is pizza en dat eten ze dan altijd, de oudere moeders zijn altijd heel bezorgd over hun kinderen, alle steden zijn oud … Dit is volgens mij hoe er als standaard beeld over italie wordt gedacht… Als je dan gaat kijken lijkt het erop maar het is overdreven… Het is wel grappig om zo’ stereotiep te zien lopen ofzo… dan denk zo dat is een echte italiaan… Maar zijn wij dan echte nederlanders als we op klompen met tulpen langs een molen met een sloot ervoor lopen?? Sorry ik praat weer een beetje te veel te lang en te diep… Achjaa over la bella italia raak je niet uitgepraat Groetjes Sascha
ps de taal vind ik ook leuk…

Er is geen mooiere plaats op deze aardbol dan Siena. Het landschap is prachtig, het volk is puur en de architectuur ademt historie. Voor mij is dus het mooiste van Italie: Siena.

Italianen zijn gek op kinderen, dat is leuk, want we hebben een zoon van 2,5, hij heeft erg veel aandacht gekregen. In Italie (ik heb het over midden Italie) lijkt het op veel plekken alsof de tijd is stil blijven staan wat betreft dorpjes, dit vind ik erg mooi. Ik zag bijna nergens van die schreeuwende reklame. Ik slaag altijd voor slippers/sandalen, ze hebben lekker veel keuze. Ik geniet van de seizoens produkten, de tomaten zijn dan nergens zo lekker als hier, net zoals de meloenen. Italianen zeggen het als ze iets mooi vinden en wel zeer uitbundig, ( een nederlander vindt het al gauw overdreven) Het weer en het lekkere eten is wel een moetertje voor mij, ook al bedoel jij dit niet voor je onderzoek. Porchini, olijfolie, zelfgemaakte pasta, wild zwijn, pizza uit houtoven, peccorino, prociuto en nog veel meer.