Welk seizoen ga jij het liefst naar Italië?

De meeste touristen boeken een reis in de zomer naar Italië. Ik vroeg me af wanneer jullie het liefst naar Italië gaan. Houd jij het ook bij de zomer? Of overwinter je in Italië? Stem en licht hieronder eventueel je stem toe!

ik woon in Italie! Groet uit de Appenijnen, Eva

Hallo, hoe is het om in italie te wonen? Zijn ze totaal anders dan wij nederlanders?
Is daar werk te vinden? En leg je makkelijk contacten daar?
IK ben 25 jaar en mijn droom is om ook in italie te wonen. Vind die stap alleen heel eng en ik weet ook niet waar ik moet zoeken voor werk. Heeft u enige tips voor mij?
Hartelijk dank aukje van doorn

hallo Aukje,
Ik vind het heerlijk om in Italie te wonen! Ik ben in 2002 ge-emigreerd. Werk vinden in Italie is op dit moment erg moeilijk, ook hier stijgt de werkloosheid vanwege de financiele crisis…
Het is een erg groot land, dus de ene streek is heel anders dan de andere.
Ik werk ,sinds ik hier woon, als ‘kleine zelfstandige’ (vertaalster).
De mensen in mijn streek (Emilia Romagna) zijn erg communicatief en aardig.
Heel belangrijk: de taal! Vrijwel niemand spreekt Engels (of ze doen alsof ze het niet spreken).
Ik heb Italiaans gestudeerd en spreek het sinds mijn 17e. Mijn ouders hebben ook 15 jaar in Italie gewoond (Umbrie).
Wat je zou kunnen doen is bijv. een paar weken (vrijwilligers)werk bij een Agriturismo o.i.d. of op een camping…
Waar zou je precies naar toe willen? Wat voor werk zou je willen doen?
groet,
Eva

hallo eva
Ik zou wel in de horeca willen werken. Verder de streken die mij aanspreken zijn, Umbrie,toscane en sicilie. Ik kan helaas deze zomer niet daar werken want heb dan nog 2 weken vakantie. Ik ben ook al de taal aan het leren net een half jaar bezig maar vind het wel heel moeilijk.
Ik hoop dat die crisis snel voorbij is want ik wil super graag in italie werken en wonen.
groeten aukje

wij gaan het liefste in de lente naar Toscane en voor een strandvakantie in de zomer.

De lente heeft mijn voorkeur vanwege de temperatuur en ik vind de natuur op zijn mooist. Ga maar eens in de lente naar Sirmione (Gardameer) naar het parkje. Heerlijk picknicken in de meizoentjes met een prachtig uitzicht

Dat is niet zo moeilijk - niet hartje zomer, want dat is me te warm.

Nu gaan we de hele maand september (herfst !?) richting Toscane/ Umbrie.

Ben daar nog nooit geweest (Wel naar Rimini, Gardameer en 2 x Dolomieten).

Ik denk dat september over het algemeen een stabiel weerbeeld geeft. We gaan het afwachten. Voor onze nieuwe Bardani tent (Salerno) zal het geen probleem zijn.

Grtz,

Rob

Het mooiste seizoen vind ik de herfst in Italie. In de maand oktober is de temperatuur vaak heerlijk en de kleurenpracht is overweldigend. Vooral de wijngaarden zijn heel mooi en divers van kleur. Wijzelf hebben een camping en geiten houderij in zuid-Piemonte en genieten tijdens de wandelingen met de geiten van het stralende weer. De temperatuur is heel aangenaam zo na de lange warme zomer. Het is jammer dat na augustus bij de meeste mensen in Nederland de knop omgaat en denken dat het mooie weer voorbij is.

Even terugkomend op onze vakantie - het heeft goed uitgepakt. Aan de kust bij Pisa was het even bar weer - giga veel regen (2e week sep), maar daarna was het weer een stuk beter en de laatste week sep/ begin okt hadden we aan het Gardameer nog ca. 24 - 26 graden.
Daarna werd het overigens weer een stuk slechter, maar waren we al naar huis.

Kortom - prima te doen sep - okt. Je zult het ook slecht kunnen treffen, maar ja … in Nederland is het sowieso een stuk kouder rond die tijds!

Gaan we zeker nog een keer doen.

Rob