Na alle tips te hebben gelezen voor mensen die werk zoeken voor van de zomer ga ik het zelf ook maar ff proberen.
Ik ben al zo’n 4 maanden op zoek naar een baan(tje) hier in Italie. Het is echter moeilijker als het lijkt. Het grootste probleem is dat ik Italiaans (nog niet) perfect maar wel redelijk spreek. Maaar…(ik denk dat ik daar een groot voordeel bij heb) ik spreek wel goed engels, nederlands, frans en duits! Gezien de talenkennis van de gemiddelde Italiaan lijkt me dat toch voordeel!
Daarnaast heb ik wel baantjes aangeboden gekregen. Zo werd mij toen ik op een feest was hier in ‘t dorp een baan aangeboden in de plaatselijke kroeg. Ik zag het wel zitten en had een afspraak gemaakt. Kreeg echter later te horen van mijn buurmeisje dat zeg maar ‘’ het bedrijfsuniform’’ van die kroeg is dat je als meisje loopt in het kortst mogelijke rokje en een erg strak en ontbloot hempje. Toen snapte ik ook waarom die vent heelmaal niet naar referenties o.i.d. vroeg…hij dacht … een lange blonde, die nemen we aan! :tssk:
Ik heb nog tot september 2007 de tijd (want dan ga ik terug naar NL om te studeren)…en ik word er een beetje gek van om de hele dag mn ouders te helpen.
Dus iemand tips voor een tijdelijk (baan)tje in Italie voor iemand die redelijk Italiaans spreekt…heel erg graag!
Als ik jouw was zou ik iig voor het zomerseizoen (al vanaf maart) campings gaan contacten - www.recrajob.nl bied misschien mogelijkheden. Verder zou ik vooral hotels afgaan en vragen of ze kamerhulpen e.d. nodig hebben, en in plaatsen zoals rimini kijken in de horeca, maja dat seizoen is echt voorbij dus ik denk dat hotels de beste opties zijn.
Slimste zou zijn om nu tot maart in een skigebied te gaan werken. Daar is altijd veel vraag naar personeel, en dan vervolgs in de animatie of horeca op een camping t egana werken vanaf maart…
WINTOUR ITALIA is op zoek naar enthousiaste, flexibele, meertalige (NL,GB,DU) entertainers voor de zomerperiode van 2007. Wij werken op vele campings verspreidt door Noord Italia: Lago di Garda, Lago Maggiore, Lago di Caldonazzo. 60% van al onze entertainers zijn NL-ers maar we zijn altijd op zoiek naar meer entertainers. Zomerperiode loopt van half mei tot en met half september, voorafgegaan door een stage van een week in het einde van april. Ben je geinteresseerd, minimaal 2 maanden (juli en augustus) en beschikbaar en wil je de zomer van je leven? Mail dan even een engelse CV + FOTO naar [EMAIL=“wilko.takens@wintour.it”]wilko.takens@wintour.it
meer info op www.wintour.it (site word binnen 1,5 maand geupdate)
Haha bedankt voor alle tips…maar dat gaat allemaal over het zomerseizoen. In de zomer heb ik al een baantje want mijn ouders hebben zelf een camping…zit de hele zomer dus al vol! Ik zoek dus echt een baantje tot aan de zomer!