Mijn vriendin en ik willen deze zomer samen op vakantie (beide 17). Wij zaten zelf te denken aan de Canarische Eilanden (La Palma of Lanzarote). La Palma ziet er prachtig uit alleen vroegen wij ons een paar dingen af.
Is er wel genoeg te doen op La Palma?
Kunnen we (bijna) overal komen met het openbaar vervoer? Wij kunnen namelijk (helaas) nog geen auto huren.
Hoe zit het met het weer in Juli? Is het verstandig aan de westelijke kant van La Palma te zitten?
Hoe zijn de stranden?
Als je een andere leuke vakantiebestemming weet hoor ik dat ook graag natuurlijk (een ander land dan Spanje mag zeker ook!). Ons budget is 1000 euro per persoon.
La Palma is een eiland voor wandelaars. Verder is er niet heel veel te doen.
Er is een vogelpark en vanuit enkele plaatsen aan de kust gaan er boottochten voor het bezichtigen van dolfijnen en walvissen. Er zijn enkele plekken waar je de zee in kunt maar echte stranden zijn er niet.
Bedankt voor je reactie. Wij vinden wandelen zeker leuk, maar dat is niet het enige waarvoor wij op vakantie gaan. Wij willen ook lekker op het strand kunnen liggen en bezienswaardigheden bezoeken. La Palma is dan misschien niet zo geschikt. De boottochten voor het bezichtigen van dolfijnen en walvissen klinkt wel heel erg leuk, maar wij willen wel stranden hebben.
Heb jij misschien een idee voor een leuke plek waar je lekker op het strand kunt liggen, kunt wandelen en de meeste plaatsen kunt bezoeken zonder auto?